شناسهٔ خبر: 78197 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی:

پیش‌بینی بارش ۳۰ تا ۷۰ سانتی‌متر برف در گیلان/ ماشین‌آلات راهداری پیش از دوشنبه در محورهای شمالی مستقر شوند

صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش ۳۰ تا ۷۰ سانتی‌متری برف برای روز دوشنبه در استان گیلان خبر داد.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این‌که بارش برف از امروز تا روز سه‌شنبه، مناطق وسیعی از کشور را فرا می‌گیرد، گفت: برای روز شنبه ۱۹ بهمن، بارش برف در جنوب آذربایجان‌غربی، نیمه‌غربی کردستان و نیمه‌شمالی کرمانشاه، شدیدتر خواهد بود.

وی، افزود: شدت بارش‌ها برای روز یکشنبه ۲۰ بهمن‌ماه در دامنه‌های ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و همچین ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان خواهد بود.

ضیائیان، عنوان کرد: روز دوشنبه ۲۱ بهمن نیز شدت بارش برف در گیلان است و پیش‌بینی می‌کنیم، میزان بارش برف در نواحی جلگه‌ای این استان، بین ۳۰ تا ۷۰ سانتی‌متر و در ارتفاعات تا یک متر نیز برسد. همچنین ساکنان جنوب آذربایجان‌غربی، زنجان، شرق کردستان، خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی بارش برف را تجربه خواهند کرد.

وی، پیش‌بینی کرد: شدت بارش‌ها در روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن‌ماه در استان‌های گیلان و غرب مازندران، متمرکز باشد و خاطرنشان کرد: در همین مدت در استان و شهر تهران به احتمال فراوان، شاهد بارش برف خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به احتمال تغییر نقشه‌های هواشناسی در روزهای آینده، به مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، توصیه کرد: تا پیش از روز دوشنبه، نسبت‌به جابه‌جایی و استقرار تجهیزات و ماشین‌آلات برف‌روب و امدادی در محورهای مواصلاتی تهران به شمال کشور اقدام کنند.