شناسهٔ خبر: 78245 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان:

مرکز مانیتورینگ سامانه سپهتن در گلستان راه اندازی می شود

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از راه اندازی مرکز مانیتورینگ سامانه سپهتن در پایانه مسافربری گرگان مرکز استان خبرداد و گفت: این مرکز با استفاده از امکانات سامانه سپهتن بطور شبانه روزی و لحظه ای از ابتدا تا انتهای سفر نحوه عملکرد رانندگان و ناوگان را پایش نموده و زیرنظر خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی میقانی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از محل راه اندازی این مرکز افزود: راه اندازی این مرکز با آغاز طرح تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی بویژه اتوبوسرانی و در پی ابلاغ شیوه نامه این طرح، در استان قوت گرفت.

وی افزود: با راه اندازی این مرکز، مدیران شرکت های حمل و نقل موظف هستند که همانند برج مراقبت نحوه عملکرد رانندگان و ناوگان را از ابتدا تا انتهای سفر تحت کنترل،پایش و راهبری قرار دهند به نحوی که با تشخیص خطای راننده با راننده تماس حاصل شده و از تداوم رفتارهای پرخطر یا غیرمجاز راننده قبل از بوقوع پیوستن هرگونه سانحه جلوگیری شود.

سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن)دستگاهی است که بر هر اتوبوس نصب شده و مجهز به دریافت کننده امواج ماهواره‌ای ردیابی بوده و ضمن برقراری ارتباط پایدار با خودرو، از این طریق موقعیت خودرو و راننده با بیشترین دقت و سرعت محاسبه و گزارش می شود.

در حال حاضر تعداد ۲۱۹ دستگاه اتوبوس با ۶۵۷ راننده در استان گلستان فعال است که تمام آنها به سامانه سپهتن مجهز هستند.