شناسهٔ خبر: 78266 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

تردد در کل شبکه آزادراهی و بزرگراهی کشور برقرار است/ برف و کولاک امروز در گیلان و مازندران/ مردم تا فردا ظهر از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند

حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به بازگشایی آزادراه تبریز-زنجان در عصر از ظهر روز گذشته گفت: هم اکنون تردد در کل شبکه آزادراهی و بزرگراهی کشور برقرار است.

حیدر مطاعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره اقدامات انجام شده در برابر وقوع برف، کولاک و تغییرات جوی طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: روز گذشته مسیر رفت و برگشت آزادراه تبریز-زنجان به علت برف و کولاک مسدود شد. اما تا قبل از ظهر به رغم اینکه سرعت باد به ۵۰ کیلومتر در ساعت رسید تمام خودروهای گرفتار در برف و کولاک با همت نیروهای راهداری رهایی یافتند.

وی افزود: در ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه پس از برگزاری جلسه مشترک راهداری و پلیس راه، تصمیم بر بازگشایی آزادراه تبریز-زنجان اتخاذ شد و تا این لحظه تردد برقرار است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تصریح کرد: در حال حاضر تردد در شبکه آزادراهی و بزرگراهی کشور به طور کامل برقرار است و ۹۴۰ راهدارخانه در سراسر کشور به علاوه ۱۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری و ۱۲ هزار و ۳۰۰ راهدار در سراسر جاده‌های کشور در حالت آماده‌باش هستند.

مطاعی با اشاره به پیش بینی امروز و آماده باش راهداران نسبت به تغییرات جوی در سطح جاده‌های کشور گفت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی احتمال تشدید بارش برف و کولاک در برخی جاده‌های استان آذربایجان غربی و کردستان، اردبیل و برخی محورهای منتهی  به استان گیلان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته تا همین لحظه نیز شاهد بارش برف سنگین در محورهای استان گیلان و مازندران هستیم و بارش‌ها تا فردا صبح ادامه خواهد داشت  و سپس به سمت استان خراسان شمالی و خراسان رضوی و سمنان همچنین قسمت‌هایی از استان های تهران، البرز و قزوین را دربر می‌گیرد.

معاون راهداری سازمان راهدری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: پیش‌بینی شده است که ارتفاع بارش‌ها به ۷۰ تا ۱۱۰ سانتیمتر در انقاط مرتفع برسد. لذا درخواست می‌شود مردم تا ظهر فردا (۲۲ بهمن) از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم انجام سفر مواردی همچون به همراه داشتن سوخت کافی، زنجیر چرخ، پتو،‌ لباس گرم و آذوقه را به همراه داشته باشند.