شناسهٔ خبر: 78272 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه خرم آباد خبر داد

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح توسعه فرودگاه/تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای سال آینده/احتمال راه اندازی پرواز لرستان- کیش / جا‌به‌جایی۴۱ هزار مسافرطی ۱۰ ماه سال جاری

علی کاملی.فرودگاه خرم آباد مدیرفرودگاه لرستان از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح توسعه فرودگاه این شهر خبر داد و گفت: در سال جاری حدود ۲.۵ میلیارد تومان برای بهسازی و توسعه فرودگاه تخصیص داده شد و برای سال آینده نیز ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

علی کاملی مدیر فرودگاه خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام این خبر افزود: چنانچه سال آینده پیمانکار تغییر کند، مبلغ جداگانه ای حدود ۲۰ میلیاد تومان اعتبار باید برای آن در نظر گرفته شود.

او با اشاره به این که طرح توسعه فرودگاه اکنون پیشرفت ۸۵ درصدی دارد و ظرف ۵ یا ۶ ماه تکمیل خواهد شد، تصریح کرد: عملیات بهسازی ترمینال فرودگاه با همکاری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور در دست انجام است و پیشرفت خوبی دارد. کار بهسازی روشنایی ترمینال نیز به تازگی شروع شده و پیشرفت ۲۰ درصدی دارد.

کاملی درباره برنامه پروازهای این فرودگاه نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: اکنون به دو شهر تهران و مشهد پرواز داریم و به دنبال این هستیم، ساعات پرواز ها را بهینه کنیم تا پروازها صبح زود یا بعداز ظهر برگزار شوند.

وی با بیان این که با پیگیری از طریق ایرلاین ها به دنبال افزایش تعداد پروازها به مشهد مقدس هستیم، گفت: همچنین چنانچه ایرلاین‌ها و تورهای منطقه اعلام آمادگی کنند پرواز به مقصد کیش را نیز راه اندازی خواهیم کرد.

مدیر فرودگاه خرم آباد به آمار پروازهای سال جاری فرودگاه خرم آباد اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری فرودگاه خرم آباد ۵۹۶ پرواز و ۴۱ هزار مسافر داشته و در این مدت ۱۸۳ تن بار جا‌به‌جا شده است.