شناسهٔ خبر: 78293 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نهمین روز از دهه مبارک فجر انجام شد

بازدید وزیر کشور از آزادراه همت-کرج

بازدید معاون اول رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از آزادراه همت-کرج وزیر کشور به همراه استاندار البرز و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از آزادراه همت-کرج بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به همراه شهبازی استاندار البرز و خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در نهمین روز از دهه مبارک فجر از پروژه آزاد راه شهیدهمت- کرج بازدید کرد.

این آزادراه را تکمیل کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب است و موجب تسهیل دسترسی اهالی شمال کرج به استان های شمالی و تهران از محور جدید می‌شود و بار ترافیکی درون شهری کرج  را با اتصال محور جدید به جاده چالوس و کلاک در دو مسیر رفت و برگشت کاهش خواهد داد.

طول آزادراه همت-کرج ۱۴.۵ کیلومتر است که از انتهای حوزه منطقه ۲۲ شهرداری تهران آغاز و با عبور از منطقه گرمدره و کلاک کرج در محدوده منطقه حصار به جاده چالوس متصل می شود.

این پروژه در سه قطعه طراحی شده است که قطعه اول آن حدفاصل انتهای منطقه ۲۲ شهرداری تهران تا منطقه گرمدره به طول ۵.۵ کیلومتر تکمیل شده و با اتصال به آزادراه تهران کرج در حال بهره برداری است؛ قطعه ۲ آزادراه نیز از محدوده گرمدره تا شهرک جهان نما شهر کرج به طول ۴.۶ کیلومتر است و قطعه سه نیز از شهرک جهان نما تا جاده چالوس به طول ۴.۵ کیلومتر طراحی شده است.

با بهره‌برداری از این پروژه کلیه محورهایی که از سمت غرب مثل استان‌های قزوین، زنجان، تبریز و استان‌های شمالی که به این مسیر اتصال پیدا می‌کنند از گره‌های محدوده شهر کرج رها می‌شوند و ۳۵ درصد ترافیک مسیرها به آزادراه همت- کرج منتقل خواهد شد.