شناسهٔ خبر: 78303 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

‎وزیر راه و شهرسازی در سفر به لرستان:

‎آغاز عملیات اجرایی ساخت ٨٧٠ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی/ بازسازی ۲۹۰ کیلومتر خط‌آهن منطقه زاگرس به لرستان با اعتبار ۵۸۰ میلیارد تومان/ افزایش پرواز به مشهد در دستور کار

محمد اسلامی ‎وزیر راه و شهرسازی در سفر به لرستان از بازسازی ۲۹۰ کیلومتر خط آهن منطقه زاگرس به لرستان با اعتبار ۵۸۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان لرستان و بازدید و افتتاح چند پروژه در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حاشیه حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به افتتاح و بازدید از چند پروژه ریلی و جاده ای اظهار داشت: مهم‌ترین پروژه ای که امروز به بهره‌برداری رسید، بازسازی خط راه آهن منطقه زاگرس به لرستان بود که ١۶۵ کیلومتر از مسیر ٢٩٠ کیلومتری بازسازی شده در استان لرستان قرار دارد.

‎وی افزود: به واسطه برخی مشکلات در این مسیر راه آهن سرعت قطار در برخی مقاطع به ۲۰ کیلومتر در ساعت کاهش پیدا می کرد؛ در این زمینه کیفیت قطارها باید افزایش پیدا می کرد و بازسازی مناسبی در زیرساخت های ریل ها و سکوها انجام می شد که این کار با هزینه ۵۸۰ میلیارد تومانی عملی شد. 

‎اسلامی عنوان کرد: همچنین در سکوها عملیات بازسازی انجام گرفت تا شاهد افزایش ضریب ایمنی سفرها برای مردم باشیم و این یک پروژه مهم در حوزه ریلی بود که در استان لرستان مورد بهره برداری قرار گرفت. 

‎جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقامتی در استان لرستان در ادامه با اشاره به بهره برداری ۱۰ کیلومتر از جاده کوهدشت تصریح کرد: ‌بازدیدی دیگر نیز از این محور داشتیم که شاهد پیشرفت فیزیکی ۶٠درصد بودیم و موانع آن برطرف شده است. در صورت مساعد بودن هوا در هفته دولت قطعه نخست آن به طول ۶٨ کیلومتر افتتاح خواهد تا مردم بتوانند از مسیر بروجرد - خرم آباد استفاده کنند. 

وی ادامه داد: همچنین مسبر بروجرد به اراک هم دیگر پروژه ای است که در دست اجرا بوده و امیدواریم این قطعه نیز تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور استاندار و دیگر مسئولان استان لرستان بر اتصال بزرگراه برجرد -اراک به پل خرم آباد تاکید شد. در این خصوص مذاکرات با پیمانکار انجام و ابلاغ شده است.

اسلامی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت ٨٧٠ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی ساخت مسکن اظهار داشت: مراسم کلنگ زنی این طرح امروز با حضور استاندار انجام گرفت تا در ادامه شاهد گسترش این پروژه در استان لرستان باشیم. 

این عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص راه آهن دورود - خرم آباد به سمت اندیمشک که بهره برداری از آن مورد انتظار مردم استان لرستان بیان داشت: این خط ریلی یکی از پروژه های سخت و پرهزینه ای است که اولین پروژه راه آهن با تونل های طویل در کشور به حساب می آید. 

وی ادامه داد: این پروژه به واسطه مشکلات اعتباری پیشرفت کندی داشت که با مصوبه سازمان برنامه و بودجه و نگاه ویژه شخص دکتر نوبخت مساله قراردادی آن حل شد. امید داریم با حل موانع شاهد سرعت و پیشرفت هرچخ بیشتر این پروژه باشیم. 

اسلامی در مورد پروازها به مشهد که هفته ای یکبار انجام می شود درخصوص این پروازها در استان گفت: این مساله مطالبه به حق مردم استان است. در فرودگاه خرم آباد که شرایط خاصی دارد، مهمترین کار تکمیل باند و توسعه تجهیزات کمک ناوبری بود تا ضریب ایمنی پروازها افزایش پیدا کند. 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: درخصوص پرواز خرم آباد به مشهد هم قطعا با افزایش میزان مسافر به تعداد این پرواز اضافه خواهد شد. 

وی افزود: یکی از مشکلات دیگر در این خصوص پروازهای صبح در فرودگاه خرم آباد است که به خاطر شرایط آب و هوا کمتر با استقبال ایرلاین ها مواجه شد. 

اسلامی در پایان گفت: در این زمینه بررسی های لازم انجام شده که یک پرواز به تهران اضافه و موضوع افزایش پروازها به مشهد هم در دستور کار است.