شناسهٔ خبر: 78311 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در چهل و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی:

پیش از انقلاب در پروژه های عمرانی به سایر کشورها وابسته بودیم/ اگر قرار بر سلطه پذیری بود مردم انقلاب نمی کردند/ به برکت انقلاب توسعه چندین برابر شده است/ ۷۲۴ کیلومتر فقط در سال ۹۸ به بزرگراه های کشور اضافه شده است

‎وزیر راه و شهرسازی با حضور در راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حضور مردم ایران در این جشن را نشأت گرفته از ایمان آنها دانست که به این شکل پای وطن خود ایستاده اند.

محمد اسلامی در جریان حضور در جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن تبریک این ایام با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اظهار داشت: مردم ایران با این حضور نشان دادند که پای ایمان و وطن خود ایستاده اند و هیچ چیز را با ایمان و ارزش های الهی عوض نخواهند کرد.

وی ادامه داد: آمریکا باید بداند که انتخاب این مردم درست و برای مبارزه با سلطه بوده است. اگر قرار به سلطه پذیری مردم ایران و قبول سلطه آمریکا بود که انقلاب نمی کردند.

وی افزود: وجه مشخص این انقلاب استکبارستیزی و نپذیرفتن سلطه و شعار آن استقلال و آزادی است و این وجه تمایز آن با سایر انقلاب های دنیاست.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: این میثاق خدایی است و دل مردم همواره با این میثاق پرخروش است. برهمین اساس هر سال در جشن انقلاب عظمت آفرینی می کنند تا نشان دهند که ملت ایران زنده است و تحقیر و تسلط بیگانه را نمی پذیرد.

وی تصریح کرد: مردم ایران پای این مساله ایستاده و بابت آن هزینه داده اند و امروز در اربعین سپهبد شهیدمان سردار قاسم سلیمانی دوباره میثاق بسته اند که راه او را ادامه دهند.

اسلامی افزود: نگاهی به حرف های اخیر ترامپ در جلسه صهیونیست ها نشان می دهد که مرز حق و باطل چقدر شفاف است. این حرف ها حجت را برای تمام کسانی که متوجه این موضوع نشده بودند، تمام کرد و نشان داد راه حق درست است. امیدواریم با لطف خدا بتوانیم امور را به سرانجام برسانیم تا مردم ایران اسلامی در مسیر سعادت، مستحکم و استوار به مسیر خود ادامه دهند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حضور مردم در انتخابات حضور معناداری است. این حکومت براساس مصالح ملی و آرمان های مردم روی کار آمد و استقلال این حکومت انتخاب مردم بوده و تعیین ارکان آن هم توسط مردم انجام گرفته است.

وی افزود: مردم در انتخابات نحوه اداره و برافراشته شدن انقلاب را تعیین می کنند و این موضوع جزو لاینفک حضور مردم در صحنه است. یک انتخاب درست و اصولی به مردم کمک می کند کشور راه خودش را سربلندتر از قبل ادامه دهد.

عضو کابینه دولت دوازدهم درخصوص دستاوردهای انقلاب در چهل و یکمین سالگرد پیروزی آن که از بسیاری وابستگی ها رهایی پیدا کرده ایم، گفت: باید به یاد بیاوریم که پروژه های عمرانی ما در دست کشورهای خارجی بود و برای تامین مصالح و لوازم مورد نیاز وابسته خارجی ها بودیم.

وی افزود: طراحی های ما را مشاوران خارجی انجام می دادند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی توسعه های رخ داده، ده ها برابر شده است.

اسلامی تصریح کرد: در مساله زیرساخت هایی که توسعه داده شده امروز ایران به عنوان یکی از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در دنیا مطرح است. شرکت های ایرانی در کشورهای گوناگون کار می کنند و اگر مزاحمت های استکبار نبود امروز به شکل گسترده تری کارهای خودشان را پیش می بردند. مهندسان و شرکت های ایرانی امروز در مسائل و تاسیسات عمرانی و ساختمانی سرآمد هستند.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: راه های روستایی در کشور ما پیش از انقلاب ۳۰۰۰ کیلومتر بود اما امروز از مرز ۱۲۰ هزار کیلومتر عبور کرده است. اتوبان ها و آزادراه ها گسترش یافته و امسال به تنهایی در سال ۹۸ شاهد اضافه شدن ۷۲۴ کیلومتر به بزرگراه های کشورمان هستیم. این یک کار و رکورد بزرگ است و نشان دهنده زنده بودن ملت ایران است. ملت ما همواره با غیرت در صحنه حضور دارند و با اینکه همیشه بابت بودجه کمبودهایی داشته ایم اما تا آخر نفس ایستاده و مصمم کار را ادامه می دهند.