شناسهٔ خبر: 7833 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شرفی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

جزئیات ساخت فرودگاه جدید اهواز/ تعیین زمان عملیات اجرایی تا دو ماه آینده/ سرمایه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای فاز اول فرودگاه جدید

فرودگاه اهواز مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان از تشکیل کارگروهی برای ساخت فرودگاه جدید در اهواز خبر داد و گفت: با جمع‌بندی این کارگروه طی دو ماه آینده درباره زمان آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی احداث فرودگاه جدید اهواز تصمیم گیری می‌شود.

سعید شرفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت ساخت فرودگاه جدید در اهواز گفت: اخیرا کارگروه مشترکی به ریاست معاون عمرانی استاندار خوزستان برای بررسی ابعاد مختلف ساخت فرودگاه جدید در اهواز تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اعضای این کارگروه نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، دو نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان، شهردار اهواز و تعدادی از دستگاه‌های زیرساختی و تاسیساتی برای تامین خدمات هستند افزود: در این کارگروه مطالعات اولیه ساخت فرودگاه جدید در اهواز که از سال ۱۳۸۸ آغاز شده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر کل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: با جمع‌بندی کارگروه مذکور طی ۲ ماه آینده درباره زمان آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی احداث فرودگاه جدید اهواز تصمیم گیری می‌شود.

شرفی درباره منابع تامین مالی احداث فرودگاه جدید در اهواز ادامه داد: فاینانس خارجی، سرمایه گذاران داخلی و منابع ملی سه منبع برای تامین منابع ساخت این فرودگاه هستند که بعد از بررسی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی یکی از منابع تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه برای احداث فاز اول فرودگاه جدید اهواز با ظرفیت جابجایی ۵ تا ۵.۵ میلیون نفر ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است گفت: پیش بینی ما برای ساخت فرودگاه جدید اهواز فعالیت و ارائه خدمات برای سالهای سال است.

وی با اشاره به هدف از ساخت فرودگاه جدید در اهواز گفت: در سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز اعزام و پذیرش شدند و ظرفیت این فرودگاه تقریبا تکمیل است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان افزود: علی‌رغم اینکه فرودگاه بین المللی اهواز از نظر حجم ترافیک پروازی و مسافری در بین ۶ فرودگاه پرتردد کشور قرار دارد اما از نظر وسعت و عرض کوچکترین فرودگاه کشور است؛ این در حالی است که امکان توسعه فرودگاه فعلی اهواز، ایجاد ظرفیت و ساخت ترمینال جدید در فرودگاه وجود ندارد. البته اگر هم امکان توسعه فرودگاه وجود داشت تنها پاسخگوی تقاضا برای ۵ سال آینده بود.

شرفی با اشاره به محدودیت‌های توسعه فرودگاه فعلی اهواز افزود: در شمال فرودگاه روستایی وجود دارد که امکان توسعه از این ضلع وجود ندارد؛ از جنوب فرودگاه نیز خطوط انتقال نفت و گاز عبور می‌کند و ۴۰ هکتار از اراضی فرودگاه نیز در اختیار یکی از ارگان‌های نظامی قرار دارد و امکان توسعه فرودگاه فعلی وجود ندارد به همین دلیل طرح احداث فرودگاه جدید اهواز در دستور کار قرار گرفت./

نظر شما