شناسهٔ خبر: 78347 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

طبق دستور رئیس جمهور:

عبور از منطقه یک آزادراه تهران-شمال به صورت آزمایشی آغاز شد

معاون رئیس جمهوری از منطقه یک آزادراه تهران-شمال عبور آزمایشی از منطقه یک آزادراه تهران-شمال با دستور رییس جمهور از ساعت ۱۲ ظهر امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در سخنرانی مراسم ۲۲ بهمن‌ماه تهران با اشاره به وضعیت آزادراه تهران-شمال گفت: به وزارت راه دستور می‌دهم که از فردا در جاده عظیم تهران – شمال که تکمیل شده است رفت و آمد آزمایشی را برقرار کند و جاده را به روی مردم باز کند و ان‌شاءالله اوایل اسفند این جاده مهم که از افتخارات مهندسی ایران است افتتاح خواهد شد.

امروز بیست و سوم بهمن‌ ماه ساعت ۱۲ ظهر عبور آزمایشی از منطقه یک آزادراه تهران-شمال با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل آغاز شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در این رابطه اظهار داشت: بر اساس دستور اسلامی باید تا ۳۰ بهمن ماه تمامی تجهیزات و ماشین آلات شرکت های پیمانکاری با اتمام کار خود از پروژه خارج شوند و مسیر برای افتتاح رسمی آماد شود.

 معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: عملیات اجرایی منطقه یک آزادراه تهران-شمال مدت هاست به اتمام رسیده و آنچه در حال انجام بود در ارتباط با ارتقای سطح ایمنی پروژه صورت می پذیرفت. این عبور آزمایشی هم در همین راستا و جهت تست مسیر، تجهیزات و موارد ایمنی است و بهره‌برداری رسمی با حضور رییس جمهور در اسفندماه خواهد بود.

خادمی با اشاره به توان بالای مهندسی داخل کشور اظهار داشت: آنچه امروز مشاهده می کنیم حاصل تلاش مهندسان ایرانی است که توانستند این پروژه عظیم را مطابق با استانداردهای روز دنیا به سرانجام برسانند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: باید این مسئله را در نظر داشته باشید که ۸۰ درصد کار در منطقه یک آزادراه تهران-شمال از ابتدای سال ۱۳۹۴ تاکنون انجام شده؛ یعنی هر سال تقریبا به اندازه ۱۹ سال گذشته کار شده است.

وی ادامه داد: در طول این ۵سال به طور متوسط ۵۰۰۰ نفر به طور مستقیم با تعداد ۱۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بالای ۱۰۰ جبهه کاری با تمام توان شبانه روز در این پروژه فعالیت کردند.