شناسهٔ خبر: 78378 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم خبر داد

احداث کمربندی سردار سلیمانی قم با مشارکت سه‌جانبه

مدیر کل قم مدیرکل راه ‌و شهرسازی قم با اشاره به تاخیر در اجرای کمربندی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی،‌ گفت: این کمربندی به‌زودی با مشارکت سه‌ جانبه راه و شهرسازی،‌ بخش خصوصی و بانک ملی کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری ضمن اعلام خبر فوق افزود: بر اساس اعلام آمادگی سرمایه‌گذار برای کلنگ‌زنی، کارهای مقدماتی طرح ازجمله تجهیز کارگاه از شهریورماه گذشته آغاز شده‌است.

به گفته وی، تامین مالی کمربندی سردار سلیمانی با مشارکت ۷۰ درصدی سرمایه‌گذار و ۳۰ درصدی دولت انجام می‌شود.

وی با اشاره به درخواست سرمایه‌گذار برای مشارکت بانک، اضافه کرد: سرمایه‌گذار درخواست داشت با مشارکت بانک، بخشی از منابع مالی طرح تامین شود، به همین دلیل هماهنگی‌هایی با بانک ملی استان و مرکزی انجام تا مجوز برای سرمایه‌گذاری اخذ شود.

صبوری خاطرنشان کرد: بانک ملی نیز برای مشارکت مالی به‌صورت پرداخت وام و یا مشارکت مستقیم در طرح اعلام آمادگی کرده است.

وی ادامه داد: پس از برگزاری جلسه مشترک بین بانک و سرمایه‌گذار و تصمیم‌گیری نهایی، زمان دقیق کلنگ‌زنی و آغاز عملیات ساخت کمربندی مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: کمربندی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۱۴ کیلومتر است که فاز نخست آن از کیلومتر ۱۱.۸ آزادراه قم- تهران به طول ۳۲ کیلومتر آغاز می‌شود و بعد از گذر از محور قم- سلفچگان در کیلومتر هفت محور قم- نیزار خاتمه می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم افزود: برای اجرای کمربندی جدید قم به طول ۱۱۴ کیلومتر، ۲۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به این‌که مسیر فاز دوم و سوم به ترتیب در حدود ۴۵ و ۳۰ کیلومتر است، ادامه داد: استعلامات لازم برای انجام طرح کمربندی جدید اخذ شده و در جلسه‌ای با حضور استاندار مقرر شد از توان و ظرفیت معادن سطح استان برای تامین مصالح استفاده شود.