شناسهٔ خبر: 78383 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه سردار جنگل رشت:

یک‌میلیون مترمربع، حجم عملیات برف‌روبی در فرودگاه سردار جنگل/ دو ساعت پس از قطع بارش، فرودگاه را عملیاتی کردیم/ مسافران با وسایل نقلیه عمومی در فرودگاه حاضر شوند

غلامرضا کریم‌آقایی مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت، حجم عملیات برف‌روبی را در این فرودگاه بالغ بر یک میلیون مترمربع خواند و گفت: پاکسازی باند فرودگاه را به محض توقف بارش برف آغاز کردیم.

غلامرضا کریم‌آقایی، مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این‌که این فرودگاه، از بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن‌ماه، عملیاتی اعلام شد، گفت: از روز چهارشنبه نیز پرواز‌های فرودگاه به مقصد مشهد و تهران، انجام شد.

او، افزود: با توجه به آمادگی قبلی، دو ساعت پس از قطع بارش برف در ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن‌ماه، عوامل پروازی فرودگاه سردار جنگل رشت، پاکسازی باند را با توجه به تجهیزات مناسبی که توسط شرکت فرودگاه‌ها در اختیارمان گذاشته‌ شده است، آغاز کردیم و از حدود ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه فرودگاه را عملیاتی اعلام کردیم. روز چهارشنبه نیز پروازهای مسافری فرودگاه انجام شد و اولین پروازمان پس از بارش برف در ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه روز چهارشنبه از مبدا مشهد به زمین نشست.

کریم‌آقایی با اشاره به بارش ۸۰ سانتی‌متر برف در این مدت در فرودگاه رشت، عنوان کرد: پس از قطع بارش، هشت، مرتبه عملیات برف‌روبی را در فرودگاه انجام دادیم و با توجه به حدود پنج کیلومتر عوامل پروازی بالغ بر یک میلیون مترمربع برف‌روبی کرده‌ایم.

مدیرکل فرودگاه سردارجنگل رشت، تعداد سورتی های پروازی فرودگاه سردار جنگل رشت را شش پرواز به صورت روزانه اعلام و به مسافران توصیه کرد، با توجه به حجم برف در این مدت سعی کنند با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به فرودگاه سردارجنگل حاضر شوند.

وی افزود: البته با تلاش همکارانم، محوطه پارکینگ را نیز تا بعدازظهر روز جمعه پاکسازی خواهد شد.