شناسهٔ خبر: 78391 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد

بسته شدن دوباره راه های روستایی با کولاک/ تداوم کولاک در آذربایجان شرقی/ راه های شریانی استان باز است/ تلاش برای بازگشایی حدود ۷۰۰ راه روستایی استان بعد از کولاک/ باز شدن دوباره راه ها به شرط قطع شدن کولاک تا فردا

بارش برف و کولاک شديد در محورهای زنجان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی ضمن اعلام تداوم کولاک در آذربایجان شرقی از باز بودن راه های شریانی استان خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا پس از کولاک، ۷۰۰ راه روستایی استان بازگشایی شود.

عروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت بارش برف در استان و بازگشایی راه های اصلی و روستایی آن استان را اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه هم اکنون بارش و کولاک در محورهای استان ادامه دارد، گفت: خوشبختانه راه‌های اصلی استان باز هستند اما شدت کولاک به ویژه در گردنه های استان بسیار بالاست و روستاهای متعددی هستند که راه های روستایی شان به رغم بازگشایی مجددا بسته شده است.

علیزاده ادامه داد: در راه‌های روستایی مشکلات عمده‌ای وجود دارد که به دلیل تداوم کولاک امکان بازگشایی را با دشواری مواجه کرده است.

به گفته وی، روز گذشته راه روستایی۴۰۰ روستا از ۶۵۰ روستایی که به دلیل بارش برف مسدود شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد. ولی مجددا با کولاک جدید راه روستایی ۷۰۰ روستای استان بسته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی بیشترین مشکلات را مربوط به شهرستان‌های هشترود، مراغه، بستان آباد، میانه، اهر، ورزقان، هریس عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۴۵۰ دستگاه ماشین آلات در منطقه مستقر و در حال امدادرسانی و باز کردن راه های روستایی هستند.

وی افزود: چنانچه کولاک قطع شود و باد نباشد تلاش می‌شود تا فردا، تمامی راه های روستایی بازگشایی شوند. اما اگر کولاک باشد این امکان فراهم نیست و باید عملیات بازگشایی را بعد از قطع شدن کولاک ادامه دهیم.