شناسهٔ خبر: 78467 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن:

درخواست مجازی تسهیلات، میسر می‌شود

ساسان شیردل مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با تشریح گام‌های پیش‌‌روی بانک در راستای تحول دیجیتال، گفت: درصدد هستیم امکان درخواست انواع تسهیلات مسکن را به شکل مجازی فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ساسان شیردل با اشاره به اینکه بانک مسکن همسو با تحولات جهانی در حال برنامه‌ریزی و حرکت به سمت تحقق هدف «ارایه هر نوع خدمت با هر ابزار دلخواه مشتری در هر نقطه» است و برای این منظور طرح «تحول دیجیتال» کلید خورده است.

به گفته وی، یکی از رویکردهای تازه وزارت اقتصاد نیز، موضوع تحولات دیجیتال بوده و در همین راستا سند اقتصاد دیجیتال کشور نیز تدوین شده است.

شیردل با بیان اینکه برای تحقق اهداف تحول دیجیتال و تبدیل به یک بانک تمام عیار دیجیتالی، گام‌های موثری پیموده شده است، گفت: اهدافی که در قالب سیستم بانکداری متمرکز (Core Banking) تاکنون دنبال شده و زیرسیستم‌ها و ماژول‌هایی که تاکنون در بانک مسکن پیاده شده نیز، حرکت به سمت تبدیل کامل به یک بانک دیجیتال را تسریع کرده است.

وی افزود: ابعاد استقرار کامل سیستم بانکداری متمرکز پیچیده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. در این بین بخش «مشارکت» در بانک که ماژول‌های مربوط به آن در بانک مسکن مستقر شده، پیچیدگی‌هایی مضاعفی هم دارد. چراکه پیش از این نواقصی در فرآیندهای دستی که شعب دنبال می‌کردند وجود داشته که کار استقرار بانکداری متمرکز در این بخش را پیچیده می‌کند. افزون بر این مباحثی مثل مدیریت اعتبارات، تخصیص اعتبارات و نظارت بر مصرف تسهیلات باید در سیستم «Core» مدنظر قرار گیرد.

شیردل ابراز امیدواری کرد: با وجود تمام این پیچیدگی‌ها تا ابتدای تابستان سال آینده، تمام فرایندهای بخش تسهیلات در تمام شعب بانک مسکن در بستر بانکداری متمرکز کاملا مکانیزه شود.

وی همچنین از دنبال کردن اهدافی در زمینه ارایه بخشی از خدمات بانکی به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتریان در شعب خبر داد و به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: در این زمینه دو امکان افتتاح حساب و درخواست مجازی تسهیلات را دنبال می‌کنیم. البته در حال حاضر امکان افتتاح حساب جدید از طریق اینترنت‌ بانک برای کسانی که پیش‌تر حساب بانک مسکن افتتاح کرده‌اند، وجود دارد اما در سال آینده این خدمت را به همراه امکان درخواست مجازی تسهیلات مسکن، برای عموم مشتریان فراهم خواهیم کرد.

وی زمان‌بندی دقیقی برای این امر اعلام نکرد، چراکه پیاده‌سازی این سیستم بعضاً به همکاری مجموعه‌ها و نهادهایی در خارج از بانک مسکن بستگی دارد.