شناسهٔ خبر: 78470 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی:

راه‌های اصلی آذربایجان‌شرقی باز ولی لغزنده است

تلاش شبانه‌روزی راهداران استان زنجان جهت برفروبی آزادراه زنجان -قزوین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی گفت: راه‌های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده ولی با توجه به بارش برف و کولاک لغزنده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی، مدیرکل این اداره گفت: راه‌های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده ولی با توجه به بارش برف و کولاک لغزنده است.

اورجعلی علیزاده افزود: با وجود شدت بارش و کولاک در راه‌های اصلی و فرعی استان، نیروهای راهداری با تلاش شبانه‌روزی خود مانع از بسته شدن آن ها شده‌اند.

وی اظهار داشت: با توجه به لغزندگی راه‌های استان رانندگان برای تردد باید خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کرده و با رعایت قوانین و مقررات با احتیاط رانندگی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نیروهای راهداری روز گذشته راه ارتباطی حدود ۱۵۰ روستای استان را بازگشایی کردند، گفت: هم اکنون راه ارتباطی حدود ۱۲۰ روستای استان بسته بوده و در صورت توقف کولاک تلاش می شود تا پایان امروز راه ارتباطی بیشتر این روستاها نیز بازگشایی شود.

علیزاده، ادامه داد: این روستاها در مناطق کوهستانی و برف گیر استان واقع هستند و بیشتر آن ها به علت نداشتن راه ارتباطی مناسب در اثر بارش برف و کولاک بسته می شود.

وی همچنین گفت: در۲۴ ساعت گذشته میزان برف روبی درمحورهای مختلف استان۵۵۷۰ کیلومتر-باندبوده و ۱۱۶۵تن مخلوط شن ونمک درجاده ها استفاده شده است