شناسهٔ خبر: 78472 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

افزایش تجهیزات دریایی و بندری متناسب با رشد بندر / احداث ۶ پست برق جدید در اراضی بندر شهید بهشتی

بازدید سرمایه‌گذاران و خبرنگاران داخلی و خارجی از بندر چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از احداث ۶ پست برق جدید در اراضی بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی در این خصوص اظهار داشت: بهره مندی از انرژی برق جهت استفاده بهینه از تجهیزات استراتژیک، صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی، کاهش آلودگی زیست محیطی و توسعه زیرساخت های مورد نیاز سرمایه گذاران از اهداف اجرای این پروژه است.

وی زیربنای این پروژه را ۳ هزار مترمربع اعلام کرد و ادامه داد: در اجرای این پروژه ۴۰ کیلومتر کابل کشی ۲۰ کیلو ولت، ۸۵ کیلومتر کابل کشی فشار ضعیف انجام می شود و جانمایی ۱۱ عدد ترانس برق هزار و ۶۰۰ کیلو ولت و ۳ عدد دیزل ژنراتور ۸۰ کیلو ولت برق اضطراری نیز در پروژه پیش بینی و تامین شده است.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، در این راستا با راه اندازی یک پست برق ۲۰ کیلو ولت در طرح توسعه بندر شهید بهشتی، زیرساخت های استفاده از انرژی برق برای تخلیه کشتی های غلات فراهم و برای اولین بار تخلیه غلات در این بندر با بهره گیری از انرژی برق انجام شد.

آقایی با اشاره به جایگاه بندر چابهار در نگاه های ملی و فراملی و استقبال سرمایه گذاران و صاحبان کالای دیگر کشورها جهت بهره مندی از ظرفیت های این بندر استراتژیک خاطرنشان کرد: با اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی و ضرورت توسعه زیرساخت های لازم، امکانات تجهیزاتی این بندر در حوزه های دریایی، بندری و مخابراتی نیز با سرعت در حال افزایش است.