شناسهٔ خبر: 78526 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

زمین طرح اقدام ملی مسکن با همکاری استان‌ها و سازمان ملی تامین شود/ شناسایی اراضی بلااستفاده در استان‌ها برای اجرای طرح اقدام ملی/ تقویت روابط‌عمومی‌ها از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر است

محمد اسلامی عضو کابینه دولت دوازدهم خواستار همکاری بیشتر استان‌ها برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن شد و بر نقش روابط‌عمومی‌ها و تقویت بنیه آنها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در همایش اقدام ملی مسکن که ۲۹ بهمن در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد ضمن تشکر از زحمات تمامی دست‌اندرکاران ستادی و همچنین استانی به ویژه روابط‌عمومی‌ها، گفت: روابط‌عمومی‌ها نقش بسیار مهمی در ارتباط بین مدیران ارشد و مدیران میانی با مردم در حل مشکلات شان را دارند که باید ضمن سپاسگزاری از تلاش این اقشار، مدیران ارشد همکاری موثرتری را با این واحدها در استان‌ها و همچنین ستاد برقرار و در جهت رفع موانع کاری آنها اقدام کنند.

عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه تقویت روابط عمومی‌ها از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است، افزود: باید تدابیری اتخاذ شود تا امکانات لازم و در شان روابط‌عمومی‌ها در اختیار آنها گذاشته شود تا آنها بتوانند به نحو موثرتری به اطلاع رسانی مبادرت ورزند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: از مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها و معاونان می‌خواهم تا با اهتمام بیشتری مسائل روابط‌عمومی‌ها را حل و فصل کنند و در جهت ارتقای شان روابط عمومی‌ها به عنوان سرمایه‌های انسانی که امیدبخش جامعه پرتنش امروز هستند، گام بردارند تا آنها بتوانند نقش خود را بهتر و باانگیزه تر در امیدبخشی به جامعه ایفا کنند.

اسلامی با اشاره به اینکه ارایه برخی از اختیارات همچون آمارگیری جزو وظایف روابط‌عمومی‌ها به شمار نمی‌روند، بلکه تحلیل آمارها برعهده نهاد روابط عمومی است، تاکید کرد: مدیران کل وظایف ارایه آمار را برعهده دارند و تحلیل آن آمارها و اطلاع رسانی برعهده روابط عمومی هاست که امیدوارم مدیران کل راه و شهرسازی و سایر معاونت ها به این موارد توجه بیشتری نشان بدهند.

تامین زمین طرح اقدام ملی با همکاری استان‌ها انجام شود

وی همچنین خواستار تفکیک ملاقات‌های مردمی با واحد بررسی شکایات مردمی شد و از مدیران کل و سایر معاونت‌ها خواست تا ارتباط بیشتر و موثرتری را با مردم رو در رو برقرار کنند و در رفع مشکلات و مسائل مردم اهتمام داشته باشند.

اسلامی همچنین خطاب به معاونان شهرسازی و معماری ادارات کل راه وشهرسازی استان‌ها، گفت: تمامی معاونان شهرسازی و معماری استان‌ها باید متعهد شوند تا سیاست‌های ابلاغی طرح اقدام ملی مسکن را دقیقا اجرایی کنند. همچنین، تدابیری در استان‌ها اتخاذ شود تا زمین طرح اقدام ملی با سهولت و روان سازی تامین شود.  

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همکاران در استان‌ها اجازه ندهند زمین‌خواری اتفاق بیفتد و درعین حال تلاش کنند تا طرح اقدام ملی مسکن در زمانبندی به سرانجام برسد.

شناسایی زمین‌های دولتی بلااستفاده در استان‌ها

این مقام مسئول همچنین خطاب به معاونان مسکن و ساختمان ادارات کل راه و شهرسازی، اعلام کرد: معاونان مسکن وساختمان در ادارات کل راه و شهرسازی پیشران و موتور پیشبرد توسعه مسکن هستند. بنابراین باید بتوانند با رایزنی با سازندگان خوشنام شرایط را برای شروع ساخت و ساز و پایدارسازی جریان تولید مسکن هموار و فراهم کنند.

اسلامی با تاکید بر اینکه تا پایان دولت تدبیر و امید باید طرح اقدام ملی مسکن به اتمام برسد، گفت: معاونان مسکن و ساختمان در ادارات کل راه و شهرسازی و مدیران کل تلاش مضاعف کنند تا موتور واگذاری مسکن روشن بماند.

وی بر تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام در استان‌ها تاکید کرد و افزود: زمین‌های دولتی که در استان‌ها بلااستفاده مانده است باید به سرعت شناسایی شود و مطابق با قانون جزو اموال دولتی شده و برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن و تولید مسکن بار دیگر به جریان بیفتد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین خطاب به مسئولان شهرهای جدید شرکت کننده در همایش، گفت: واحدهای باقیمانده مسکن مهر باید هرچه سریعتر به اتمام برسند و در اتمام این واحدها که بیشتر آنها در شهرهای جدید و به ویژه شهر جدید پردیس و پرند هستند باید شرکت عمران شهرهای جدید و استان ها همکاری موثرتری داشته باشند.

استفاده از زمین‌های اوقافی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن

اسلامی همچنین در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: با سازمان اوقاف تفاهم‌نامه‌هایی وجود دارد و زمین های اوقافی نیز می‌توانند در طرح اقدام ملی مسکن مورد استفاده قرار بگیرند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی همچنین بر شهرک سازی تاکید کرده و گفت: شهرک سازی برای مردم وضعیت شهری و زندگی مناسب تری ایجاد می کند. با شهرک سازی می توان معماری ایرانی- اسلامی را بار دیگر احیا کرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پروژه تولید مسکن باید پرشتاب، بادقت و باکیفیت انجام شود و طرح اقدام ملی مسکن باید به طرحی با اجرایی ماندگار تبدیل شود.