شناسهٔ خبر: 78527 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رفع موانع پروازی باند جديد فرودگاه بين المللی زاهدان

فرودگاه زاهدان- هواپیما با پيگيری هاي صورت گرفته موانع حقوقی،خريد و تملک اراضی به منظور رفع موانع پروازی باند جديد فرودگاه که از سال ۱۳۹۳ شروع شده بود، رفع شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی جزینی زاده مدیرکل فرودگاه های سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: در سفرمعاون  توسعه مديريت و منابع و برنامه ريزي و معاون نظارت و امور اقتصادي مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوایی ايران به فرودگاه بين المللي زاهدان، اراضی ضلع شرق و شمال شرقی باند جدید فرودگاه زاهدان جهت جابجایی دیوار حفاظتی و رفع محدودیت های عملیاتی و موانع پروازی باند جدید تعیین تکلیف شد.

وی همچنین افزود: مقرر شد؛ پس از عملیاتی شدن باند جدید، پروژه بهسازی و نوسازی باند قدیم فرودگاه زاهدان و اجرای استریپ و زهکش و هدایت آبهای سطحی و زیرسطحی در حوزه عوامل میدان پروازی در دستور کار اداره کل عمران و توسعه فرودگاهها قرار گیرد.

جزینی زاده در ادامه افزود: همچنین هماهنگی لازم برای تخصیص ۱۰۰درصد اعتبار پروژه جهت شروع عملیات اجرایی در دستور کار معاون برنامه ریزی و نظارت قرار گرفت.

مدیرکل فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: به منظور پاسخگویی بهینه به نیازهایی فعلی و آتی، پروژه بهسازی ترمینال های موجود و مطالعه احداث ترمینال جدید و تکنیکال بلاک و محاوط وابسته نیز در دستور کار اداره اداره کل عمران و توسعه فرودگاهها قرار گرفت .

او افزود: در این زمینه مقرر شد در سال ۱۳۹۹ اعتبار لازم برای اجرای پروژه های یاد شده تخصیص و عملیات اجرایی آن آغاز شود.