شناسهٔ خبر: 78529 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در مراسم گرامیداشت روز زن در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مطرح شد:

هدفگذاری برای اختصاص ۸ درصد جایگاه‌های مدیریتی سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای به بانوان

عبدالهاشم حسن نیا یکی از اهداف سند پنج ساله نیروی انسانی سازمان اختصاص هشت درصد از پست های مدیریتی به بانوان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و ريیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن ضمن تبریک میلاد فاطمه زهرا اظهار داشت: روز زن این مظهر عواطف از جانب خداوند و همچنین روز مادر و  خجسته میلاد معمار کبیر انقلاب اسلامی، امام راحل را به همه تبریک عرض می کنم.

 رييس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي گفت: دولت در حيطه وظايف خود براي بهبود جايگاه بانوان در حوزه راهداري، اقدامات و تسهيلاتي را فراهم كرده است و سازمان نيز بر خود لازم مي‌داند كه در آینده نزدیک برای بهبود شرایط شغلی بانوان اقدامات مثبتی انجام دهد.

در این مراسم، محمد تیموری عضو هیات عامل و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز ضمن تبریک روز زن گفت: هشت درصد از مجموع پرسنل سازمان در سراسر کشور را بانوان تشکیل می دهند این در حالی است که از نظر پست های سازمانی تنها دو درصد بانوان‌ در پست های میانی و بالاتر قرار دارند.

وی افزود: یکی از اهداف سند پنج ساله نیروی انسانی سازمان اختصاص هشت درصد از پست های مدیریتی به بانوان است که امیدواریم به مرور به این هدف برسیم.

براساس این گزارش، در مراسم ياد شده حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ناصری مشاور ریاست سازمان در امور فرهنگی گفت: حضرت زهرا(س) بانوی بزرگواری است که اختصاص به یک تفکر مذهبی خاص ندارد، ایشان فرزند و دردانه رسول اکرم(ص) است.  

وی با بیان حدیث قدسی در شان آفرینش پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) افزود: استمرار نبوت و ولایت به وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) است و وجود مبارک آن حضرت باعث استمرار دین اسلام شد. 

این گزارش حاكي است، در مراسم ياد شده مهری صفری مشاور وزیر راه و شهرسازی و نماینده امور بانوان وزارت متبوع نیز ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا و روز زن با ارايه گزارشی از عملکرد دفتر امور بانوان وزارت راه و شهر سازی گفت: سیره و روش زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها باید در جامعه تبیین شود و برای خانواده ها الگو و اسوه باشد.

در این مراسم، همچنین زهرا جدیدی مشاور ريیس سازمان‌ و نماینده امور بانوان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گزارش آماری از تعداد و شرایط تحصیلی و شغلی بانوان شاغل در سازمان ارایه داد و افزود: شناسایی مسايل و‌مشکلات بانوان و اعلام پیشنهاد و راهکارها در این مورد را در دستور کار خود قرار داده ایم و امیدواریم که به نتیجه مطلوب و عملی دست یابیم.

وی برحضور زنان در بدنه مدیریتی سازمان تاکید کرد و خواستار توجه ویژه مدیران ارشد سازمان در این زمینه شد.

گفتنی است، در این مراسم با اجرای سرود در وصف مقام مادر و مسابقه فرهنگی، با اهدای لوح تقدیر از سوی ريیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از بانوان برگزیده دفاتر مختلف تجلیل  شد.