شناسهٔ خبر: 78538 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان خراسان رضوی خبر داد؛

اجرای سه مورد رفع تصرف اراضی ملی به ارزش تقریبی ۲۱۶ میلیارد ریال

اراضی ملی فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان خراسان رضوی از رفع تصرف ۲۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی ملی در شهر های مشهد مقدس، طرقبه و شاندیز طی ماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سرهنگ بهرام خسروی با اعلام این خبر گفت: با اجرای یک حکم قضایی و سه عملیات رفع تصرف فوری در شهرهای مشهد، طرقبه و شاندیز، این یگان در بهمن ماه سال جاری موفق به رفع تصرف ۲۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی ملی به ارزش ۲۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال شد.  

وی اظهارداشت: در اجرای یک حکم قضایی در شهرستان طرقبه شاندیز نسبت به رفع تصرف از یک هزار مترمربع از اراضی دولتی به ارزش تقریبی ۷ میلیارد ریال اقدام شد. 

وی با اشاره به اینکه سه مورد رفع تصرف فوری نیز در بهمن ماه انجام شد که در مورد اول متصرف اقدام به تصرف ۱۰ هزار مترمربع از اراضی ملی واقع در جاده کلات به ارزش ریالی یکصد میلیارد ریال کرده بود، افزود: همچنین سه قطعه زمین از اراضی ملی در شهر شاندیز به مساحت ۳ هزار مترمربع به ارزش تقریبی ۶۰ میلیارد ریال و  ۸ هزار و ۹۰۰ مترمربع به ارزش تقریبی ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و قطعه زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع به ارزش تقریبی ۷ میلیارد ریال نیز تصرف شده بود که بلافاصله فعالیت متصرفین متوقف و نسبت به رفع تصرف فوری اراضی مذکور اقدام شد.  

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی به نقش سازنده مردم در پیشگیری از تصرف و  حفاظت از اراضی ملی و دولتی اشاره کرد و گفت: شهروندان می توانند با شماره تلفن ثابت یگان به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اعلام کنند.  

وی همچنین توصیه کرد: شهروندان گرامی برای پیشگیری از هرگونه ضرر و زیان، در زمان خرید زمین و ملک، برای اطمینان از اصالت ملک مورد نظر، از سازمان های مربوطه استعلام بگیرند چون بسیاری از افراد به صورت قولنامه ای ملکی را خریداری و بعد مشخص شده که ملک خریداری شده جزو اراضی ملی و دولتی بوده است که  این افراد علاوه بر ضرر مالی، خسارت هایی نیز پرداخت کرده اند.