شناسهٔ خبر: 78539 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه آبادان خبر داد

پیشرفت ۷۴ درصدی ترمینال جدید فرودگاه آبادان/ آغاز بهسازی سطوح پروازی فرودگاه از اسفند/برقراری اولین پرواز آبادان به کیش

فرودگاه آبادان مدیر فرودگاه آبادان از پیشرفت ۷۴ درصدی ساخت ترمینال جدید فرودگاه آبادان خبر داد و گفت: کار ساخت ترمینال جدید فرودگاه تا خرداد سال آینده تمام می شود و پیش‌بینی کرده‌ایم تا ۳ خرداد به بهره برداری برسد.

 پروانه سهرابی، مدیر فرودگاه آبادان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از پیشرفت ۷۴ درصدی ساخت ترمینال جدید این فرودگاه خبر داد و گفت: ساخت ترمینال جدید فرودگاه آبادان که با همکاری منطقه آزاد آبادان در حال انجام است، تا کنون پیشرفت ۷۴ درصدی داشته است.

او افزود: خواست وزیر راه و شهرسازی و نیز مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی بر این است، هر چه زودتر این ترمینال به بهره برداری برسد در نتیجه فعالیت ها را سرعت بخشیده و بنا داریم تا ۳ خرداد کار ساخت ترمینال جدید را تمام کنیم.

او ادامه داد: همان طور که عنوان کردم قرار است این کار با همکاری مناطق آزاد شود و ۵۰ درصد کار را مناطق آزاد و ۵۰ درصد نیز توسط شرکت فرودگاه ها انجام شود. ۵۰ درصد مناطق آزاد رو به اتمام است و شرکت فرودگاه‌ها به تعهداتش پایبند بوده و کار را دنبال می‌کند.

سهرابی با اشاره به محوطه سازی ترمینال فرودگاه آبادان گفت: بعد از ورودم به این مجموعه کار محوطه سازی فرودگاه در دستور کار قرار گرفت و بخشی زیادی از کار انجام شده است.

کاشت ۱۵۰۰ نفر نخل در فرودگاه آبادان

سهرابی با بیان این که فضای سبز فرودگاه آبادان ۱۷ هکتار است، افزود: زمانی که این مجموعه را تحویل گرفتم فضای سبز فرودگاه از وضعیت مناسبی برخوردار نبود. بنابراین کار بهسازی فضای سبز را با چند اکیپ شروع کردیم و در فضایی به وسعت ۱۵ هکتار، تعداد زیادی نهال و همچنین ۱۵۰۰ نفر نخل کاشتیم. علاوه بر این بهسازی ورودی و خروجی فرودگاه را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

وی تصریح کرد: کارهای مطالعاتی بهسازی سطوح پروازی فرودگاه آبادان نیز انجام و پیمانکار مشاور مشخص شده است و از اسفند ماه کار سطوح پروازی نیز آغاز می شود.

سهرابی با بیان این که فرودگاه آبادان ۳ باند پروازی دارد، گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور ۳۴ میلیارد تومان برای تجهیزات روشنایی و آسفالت باند فرودگاه تخصیص داده و نوسازی باند فرودگاه نیز در دست اقدام است.

مدیر فرودگاه آبادان با اشاره به این که اکنون دو پروژه مهم در دست اقدام داریم، گفت: اکنون ساخت ترمینال جدید و بهسازی کامل ترمینال قدیم در حال انجام است. ترمینال قدیم سزاوار مردم آبادان و خرمشهر که دین بزرگی برگردن مردم ایران دارند، نیست. فعلا تمام تمرکز خود را بر کارهای زیر بنایی گذاشته‌ایم. طبیعی است وقتی فقط یک ترمینال با مساحت ۷ هزار و ۶۰۰ متر فعال بوده که بخشی از آن نیز در حال تعمیر است، نمی توان انتظار داشت که پروازهای جدید تعریف کنیم.

هزار نشست برخاست در نیمه اول سال

وی با اشاره به این که فرودگاه آبادان ۶ ماه پر سفر و ۶ ماه کم سفر دارد، توضیح داد: در زمستان از تعداد سفرها کاسته می‌شود و روزانه ۱۵ تا ۲۰ پرواز داریم.

سهرابی با بیان این که بیشترین تعداد مسافر را در نیمه اول سال داریم، عنوان کرد: از فروردین تا مرداد ماهانه بالای هزار نشست و برخاست را داریم. در سال جاری بیشترین مقصد پروازی از آبادان به مشهد بوده است. از الان درخواست سفر به کیش، ماکو، باکو، تبریز و دیگر شهرهای شمالی وجود دارد که طی برگزاری جلسات متعدد با اتاق بازرگانی خرمشهر و منطقه آزاد به دنبال این هستیم تقاضای مسافران را برآورده کنیم.

برقراری پرواز آبادان - کیش

او اظهار کرد: شب گذشته نیز برای اولین بار پرواز کیش را برقرار کردیم و بنا داریم چند پرواز دیگر در مسیر کیش ترانزیت کنیم، زیرا عراقی ها از پرواز کیش استقبال می‌کنند.

مدیرفرودگاه آبادان با اشاره به این که ۸۰درصد مسافران ما در آبادان هستند، تصریح کرد: مسافران در نیمه اول سال گردشگران عراقی هستند و تلاش خود را برای خدمات رسانی مناسب انجام می دهیم.