شناسهٔ خبر: 78583 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

خوزستان آماده میزبانی از مهمانان نوروزی/ اقدامات لازم در حوزه های راهداری و حمل و نقل انجام می شود

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: پیش از آغاز سفرهای نوروزی اقدامات لازم در حوزه های راهداری و حمل و نقل استان انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا در جلسه هماهنگی ستاد نوروزی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: نوروز ۹۸ به دلیل وضعیت جوی حاکم بر استان، سفرهای زیادی به استان انجام نشد اما پیش بینی می شود با توجه به شرایط آب و هوایی در نوروز ۹۹ شاهد افزایش سفر به خوزستان باشیم.

وی با تأکید بر انجام برنامه ریزی ها و اقدامات لازم برای سفرهای نوروزی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، افزود: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته در حوزه راهداری، حمل و نقل و پلیس راه، شاهد افزایش تلفات ناشی از تصادف در استان بودیم به همین دلیل نیاز است با برنامه ریزی بیشتر و دقیق تر تا پایان سال، نسبت به کاهش تصادفات و تلفات اقدام کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: با توجه به افزایش تصادفات و تلفات اتوبوس های مسافربری در سراسر کشور، طی برگزاری جلسه ای با شرکت های مسافربری استان شیوه نامه های جدید برای اجرا از جمله افزایش کنترل نظارت و لزوم اجرای سامانه سپهتن ابلاغ شد.

بهرامی نیا اذعان کرد: انتظار می رود با توجه آغاز اجرای این شیوه نامه ها توسط شرکت های مسافربری و افزایش کنترل نظارت توسط پلیس راه استان، شاهد کاهش مشکلات در حوزه حمل و نقل عمومی و افزایش اعتماد عمومی به این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه ها برای سفرهای نوروزی در حوزه حمل و نقل و راهداری به صورت شیوه نامه ابلاغ شده است، ادامه داد: در حوزه راهداری پیش از آغاز طرح مانور نوروزی یعنی ۲۵ اسفند الی ۲۰ فروردین باید اقداماتی از جمله ایمنی مسیرها و استقرار گشت های کنترل نظارت انجام شود که در این راستا برنامه ریزی ها انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: کارهای مربوط تکمیل تابلوعلائم و بازسازی آنها و تأمین روشنایی و خط کشی مسیرها در حال انجام است و تا پیش آغاز طرح مانور نوروزی به پایان می رسند و گشت های راهداری نیز مستقر خواهند شد.

بهرامی نیا با تأکید بر اینکه از ظرفیت تمامی شهرستان ها استفاده خواهد شد، اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل مباحث نرم افزاری، انجام نظارت های لازم مربوط ایمنی از مبدأ سفر و بازرسی های فنی در دستور کار است که اجرایی می شوند.

همچنین در این جلسه رئیس پلیس راه خوزستان گفت: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد افزایش تلفات ناشی از تصادفات جاده ای در استان بودیم.

سرهنگ رضا دولتشاهی با بیان اینکه باید با برنامه ریزی نسبت به کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن اقدام کنیم، افزود: بیشترین تصادفات مربوط به حوزه های بهبهان، اهواز، خرمشهر، اندیمشک-خرم آباد و سربندر است.

وی تأکید کرد: باید پیش از ۲۵ اسفندماه کلیه اقدامات لازم در حوزه راه ها انجام و پاسگاه ها و گشت های پلیس راه نیز آماده سفرهای نوروزی باشند.​