شناسهٔ خبر: 78604 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

بهره‌برداری از پروژه سپیدار محله پرخطر منبع آب اهواز در کمتر از ۳سال/ تامین سرانه‌های خدمات عمومی همزمان با احداث ۱۸۶۰ واحد مسکونی

مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام این مطلب که پروژه سپیدار محله منبع آب اهواز در ۱۰۷ بلوک مجزای ۱۶ واحدی پیش‌بینی شده که در مجموع در این پروژه ۱۶۸۰ واحد احداث می‌شود از جابه‌جایی ۸۱۱ واحد مسکونی در بافت پرخطر این محله خبر داد.

مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جزئیات کلنگ‌زنی پروژه سپیدار را در محله منبع آب اهواز که امروز سوم اسفندماه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خوزستان و شهر اهواز کلنگ زنی شد، اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، ضمن تاکید بر این مطلب که این پروژه با دو هدفِ تولید واحدهای مسکونی جدید در استان و همچنین جابه جایی حدود ۵ هزار نفر از ساکنان در محلات پرخطر اهواز کلنگ‌زنی شده است، گفت: بر اساس نظر کارشناسان فنی حدود ۸۱۱ واحد مسکونی در محله منبع آب اهواز در معرض تخریب هستند که قرار شد تا این واحدها به طور کامل جابه‌جا شوند و اینکار توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران و در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان آغاز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی سرمایه‌گذاری این پروژه را حدود ۵۶۰ میلیاردتومان تخمین زد و ادامه داد: مقرر شده است تا پروژه سپیدار در مدت زمان کمتر از سه سال به بهره‌برداری برسد.

به گفته عبوری، پروژه سپیدار در ۱۰۷ بلوک مجزای ۱۶ واحدی پیش‌بینی و مقرر شده است در مجموع در این پروژه ۱۶۸۰ واحد احداث شود.

وی از مهترین ویژگی‌های این پروژه را تامین سرانه‌های خدمات عمومی همزمان با ساخت واحدهای مسکونی عنوان کرد.