شناسهٔ خبر: 78610 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در سفر به خوزستان خبر داد

ساخت ۷۵ کیلومتر راه اصلی در سال جاری در خوزستان/ زیرسازی و آماده‌سازی ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۷۵ کیلومتر راه اصلی و زیرسازی و آماده سازی ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در سال جاری در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که روز شنبه، سوم اسفندماه، به‌منظور بازدید از طرح‌های عمرانی به استان خوزستان سفر کرده است، گفت: در این مدت حدود ۷۵ کیلومتر راه اصلی در استان، ساخته‌شده و به بهره‌برداری رسیده است و تعداد زیادی پروژه به‌ویژه راه روستایی در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه، ما در سال ۹۸ اهتمام ویژه‌ای برای راه روستایی و طرح ملی ابرار، قائل شدیم، افزود: در این مدت، همکاران ما حدود ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی را در استان زیرسازی و آماده‌سازی کردند که اکنون آماده آسفالت است و امیدواریم با توجه به شرایط جوی هر چه سریع‌تر این میزان راه آسفالت شود و به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: قرارداد ساخت و تکمیل محور دارخوین به شادگان در سال ۹۵ منعقد شده است و به دلیل مسائل زیست‌محیطی و اعتباری که بر سر راه آن وجود داشته تاکنون دچار کندی پیشرفت غیرقابل‌قبولی بوده است. ما امروز به اتفاق استاندار و مسئولان مربوطه از این محور بازدید کردیم و پیمانکاران متعهد شدند، حدود ۱۲ کیلومتر از مسیر را با حمایت و مدیریت مسئولان ما در استان، هر چه زودتر آماده کنند و قول داده‌اند تا شهریور این میزان را تمام کنند. ۱۲ کیلومتر دیگر از مسیر نیز باقی می‌ماند که نیازمند مطالعات و مسائل زیست‌محیطی مربوط به تالاب است و با کمک مسئولان، این مسائل نیز برطرف می‌شود تا شاهد تکمیل شدن باند دوم این محور باشیم.

اسلامی، ضمن ابراز امیدواری برای عبور از محدودیت‌های اعتباری، محور دارخوین-شادگان را محوری مهم خواند و افزود: امیدواریم در سال جدید بخش نیمه‌تمام آن، تکمیل و بخش مطالعاتی نیز انجام شود و پیمانکاران جدیدی انتخاب شوند تا شاهد تکمیل این مسیر باشیم.