شناسهٔ خبر: 78642 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان سیستان و بلوچستان محقق شد

صرفه‌جویی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی با راه‌اندازی اکیپ خط کشی

خط کشی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صرفه جویی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی اعتبارات با راه اندازی اکیپ خط کشی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: از اواخر آذر ماه تاکنون عملیات خط کشی توسط نیروهای راهداری و راهسازی این اداره کل در ۱۱ نقطه از محور های مواصلاتی استان جمعاً به طول ۱۲۰ کیلومتر انجام شده است.

وی ادامه داد: در صورت اجرا این خط کشی ها توسط پیمانکار اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه به این اداره کل در بر داشت که با این روش با صرفه جویی ۳۸ درصدی در اعتبارات تنها سه میلیارد ریال  اعتبار هزینه شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این اقدام این اداره کل خود مصداق بارز اجرای موفق سیاست اقتصاد مقاومتی است، افزود: قطعاتی از محورهای مواصلاتی زاهدان - زابل محدوده های حرمک و پل چاه دیوان، سنگان – خاش در محدوده دوراهی آسپیچ تا کورکوه، مهرستان – مدحوک، سراوان – سیرکان، سوران – رحمت آباد، زاهدان – خاش، سراوان – سوران و ناهوک محدوده جالق، زاهدان – میرجاوه و زاهدان – نصرت آباد محدوده گراغه در این مدت توسط اکیپ امانی این اداره کل خط کشی شده اند.

کرد در پایان افزود: خط کشی راه ها از علائم ایمنی بشمار می رود که به منظور افزایش ایمنی محورها، هدایت صحیح وسایط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده بخصوص در شب، تفکیک باندهای رفت و برگشت و کاهش میزان سوانح رانندگی انجام می شود.