شناسهٔ خبر: 78655 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره نظارت بر راه های اصلی و فرعی راه و شهرسازی جنوب کرمان:

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد پل سرجاز / انعقادقراردادپل دوم جنگل آباد در جنوب کرمان

جنوب کرمان  پل سازی رئیس اداره نظارت بر راه‌های اصلی و فرعی اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان از پیشرفت فیزیکی ۷۰درصد پل دوم سرجاز و انعقاد قرارداد پل دوم جنگل آبادخبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازاداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، علی طاهر نژاد در حاشیه بازدید مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان از این پروژه ها گفت: ادامه عملیات اجرایی پل دوم سرجاز و آغازعملیات اجرایی پل دوم جنگل آباد در دستور کار قرارگرفته که تاکنون پل سرجاز ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرارداد پل دوم جنگل آباد نیز منعقد شده است.

وی افزود: احداث پل دوم سرجاز به طول ۳۴۸ متر متشکل از ۱۱ دهانه ۲۸ متری و ۲ دهانه ۲۰ متری در اواخر سال ۹۵با قراردادی به مبلغ ۸۶ میلیارد ریال به صورت پیش تنیده طراحی و تاکنون شمع های پل به تعداد ۸۸عدد تا عمق حدود ۱۸متر از کف رودخانه نصب شده است.

وی ادامه داد:دستکها، فنداسیون، ستون ها، سرستون ها، بالشتک ها، برشگیرها و تعداد ۶۶تیر ۲۸ متری و ۱۲عددتیر ۲۰متری ساخته شده و در حال حاضر با خرید کابل های پیش تنیدگی در مرحله کشش تیرها هستیم که به محض تکمیل عملیات کشش، نصب آنها آغاز و بعد از آن عملیات بتن ریزی عرشه در دستور کار است.

وی درخصوص اتمام پل سرجاز گفت: درصورت تامین اعتبار تا ابتدای تابستان سال آینده عملیات اجرایی این پل به اتمام خواهد رسید.

طاهرنژاد بیان داشت: قرارداد اجرای پل جنگل آباد نیز به همراه پل سرجاز منعقد شده بود اما به دلیل کمبود شدید اعتبارات و احتمال عدم تکمیل همزمان این دو پل بزرگ و ضعف اجرایی پیمانکار پل جنگل آباد و همچنین اهمیت پل سرجاز به دلیل بزرگتر بودن آن، قرارداد پل جنگل آباد خاتمه داده شد. درحال حاضر باتوجه به پیشرفت فیزیکی مطلوب پل سرجاز مجددا مناقصه پل جنگل آباد برگزار و پیمانکار این پروژه در حال تجهیز کارگاه است. انشاالله در ابتدای سال ۱۳۹۹عملیات اجرایی این پل آغازخواهد شد.

وی اظهارداشت: طول این پل۱۹۶متر است که شامل ۷دهانه ۲۸متری به صورت پیش تنیده طراحی شده و قرارداد آن مبلغ۱۳۰میلیارد ریال منعقد شده است.

وی درپایان از طراحی و برآورد جاده اتصالی بین این دو پل خبرداد و گفت: این پروژه هم بزودی طراحی و آماده اجرا خواهد شد.