شناسهٔ خبر: 78700 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان گلپایگان:

اختصاص ۲۰ هزار مترمربع زمین برای طرح اقدام ملی مسکن/ واگذاری ۸۹ هزار مترمربع زمین با کاربری های متناسب با خدمات شهرستان

امینی.گلپایگان رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان گلپایگان از اختصاص ۲۰ هزار مترمربع زمین جهت طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، شهرستان گلپایگان در شمال غرب استان اصفهان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و در محل اتصال استان اصفهان با استان های مرکزی، تهران و لرستان واقع شده است.  

امینی با توجه به طرح اقدام ملی ساخت مسکن در گلپایگان گفت: ۸۲ قطعه زمین به مساحت تقریبی ۲۰ هزار متر مربع به عنوان طرح اقدام ملی ساخت مسکن در نظر گرفته شده و ۶۷ هکتار از فاز ۲ مسکن مهر نیز در قالب طرح اقدام ملی انجام خواهد شد و در این راستا پیشنهاد پروژه مشارکتی ۸ واحد بلوک مسکن مهر به مساحت ۶۴۰۰ متر مربع در قالب طرح اقدام ملی و یا خود مالک نیز به اداره کل ارائه شده است.  

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان گلپایگان در ادامه به پروژه های راهسازی در شهرستان اشاره داشت و گفت: در حوزه راهسازی در شهر گلپایگان زیر سازی احداث کمربندی وانشان به صورت چهارخطه بطول ۳ کیلومتر در حال انجام است و کل محور دامنه تا گلپایگان به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک قرار گرفته و به بهره‌برداری رسیده است.  

وی در خصوص واگذاری اراضی و تهیه اسناد اظهار داشت: ۱۵۰۰۰ مترمربع زمین با کاربری هتل، ۲۵۰۰ مترمربع زمین جهت کمپ ترک اعتیاد، ۲۵۰۰ مترمربع زمین جهت پمپ بنزین و گازوئیل، ۳۰۰۰۰ مترمربع زمین جهت آموزشگاه رانندگی، ۱۵۰۰ مترمربع زمین جهت احداث مجتمع تجاری و خدماتی، ۱۵۰ قطعه زمین به مساحت ۳۷۵۰۰ مترمربع جهت اقشار ویژه و ۱۵ بلوک ۴۰ واحدی نیمه تمام مسکن مهر به بخش خصوصی بصورت خود مالک واگذار شده و یا در مرحله انجام است.  

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان گلپایگان با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه بافت های ناکارآمد شهری این شهر بیان داشت: مطالعات شناسایی و تهیه اسناد بازآفرینی محلات و محدوده های ناکارآمد شهری با پیشرفت ۱۰۰ درصد انجام و در این راستا احداث مجموعه چند منظوره فرهنگی، ورزشی، تفریحی و تجاری کاظم آباد، احداث پارکینگ طبقاتی بازار بزرگ، ساخت پارک بانوان، تعمیر و بازسازی حمام بهشت و ارتقاء کیفی بازار بزرگ گلپایگان در حوزه بازآفرینی شهری در حال انجام است.  

وی به پروژه های در حال اجرای شهر گوگد اشاره داشت و گفت: طرح تفصیلی شهر گوگد تهیه و در کمیسیون ماده ۵ استان مطرح شده و در مرحله پایانی جهت ابلاغ است و آسفالت و لکه گیری معابر بافت فرسوده این شهر با ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجراست.  

امینی به پروژه های شهر گلشهر نیز اشاره کرد و بیان داشت: طرح تفصیلی شهر گلشهر تهیه شده و آماده طرح در کمیسیون ماده ۵ استان است ضمن آنکه در این شهر ساخت سالن ورزشی با پیشرفت ۱۰ درصد و آسفالت و لکه گیری معابر بافت فرسوده این شهر با پیشرفت ۷۰ درصد در حال اجراست.