شناسهٔ خبر: 78751 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواشناسی:

احتمال طغیان در اغلب رودخانه‌های غرب کشور/ بحران اصلی در زاگرس مرکزی است

سحر تاجبخش مسلمان رییس سازمان هواشناسی کشور از احتمال طغیان اغلب رودخانه‌های غرب کشور، ظرف ساعات آتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاجبخش، رییس سازمان هواشناسی و معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به این‌که به احتمال زیاد در اغلب رودخانه‌های غرب کشور شاهد طغیان باشیم،، ابراز امیدواری کرد: تمهیدات لازم به‌منظور پیشگیری از مخاطرات احتمالی، توسط دستگاه‌های مسوول، اندیشیده شده باشد.

او افزود: در تهران آب‌گرفتگی معابر عمومی را قطعاً خواهیم داشت و بر اساس گزارش‌های غیررسمی، در استان البرز و ساوجبلاغ، طغیان رودخانه را داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم در طالقان نیز طغیان رودخانه را شاهد باشیم. ضمن این‌که در منطقه دیزین برف خوبی به زمین نشسته است.

تاجبخش، عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌هایی که پیش‌تر، صادر کرده‌ایم، انتظار داریم، شرایط بحرانی را در استان‌هایی که اعلام کرده بودیم تا فردا صبح داشته باشیم و از فردا صبح به‌تدریج در استان‌های غربی شاهد کاهش بارش‌ها خواهیم بود. همچنین، تقریباً از حدود فردا ظهر از شدت بارش‌ها در تهران کاسته خواهد شد و تمرکز سیستم در بخش‌های شمال‌شرق کشور خواهد بود؛ سواحل شمالی کشور نیز درگیر این بارش‌ها خواهند بود ولی شرایط ما در این استان‌ها بحرانی نیست.

او، گفت: بحران اصلی ما در استان‌های لرستان، غرب ایلام، شمال چهارمحال‌و‌بختیاری و شمال‌شرق خوزستان به‌خصوص محدوده سد دز است.