شناسهٔ خبر: 78756 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خوزستان:

روند افزایش دوربین های ثبت تخلف سرعت در جاده‌ها ادامه داشته باشد

دوربين جاده.jpg استاندار خوزستان گفت: افزایش دوربین های ثبت تخلف سرعت، در کاهش تصادفات موثر است و روند افزایش تعداد این دوربین ها در جاده های استان باید ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، غلامرضا شریعتی در هشتمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اظهار کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی پلیس راه خوزستان، از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۳۰ نفر به علت تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ثبت ۵۲ نفر فوتی، افزایش ۹ درصدی در استان را نشان می دهد.

وی افزود: از تعداد ۵۲ نفر فوتی، ۴۰ نفر در سفرهای اربعین حسینی جان خود را از دست دادند که این امر بیانگر ضرورت برنامه ریزی و ارائه راهکار برای رفع مشکلات به منظور کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن است.

استاندار خوزستان با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، بیان کرد: این استان یکی از مقصدهای گردشگری برای مسافران نوروزی است که با توجه به این امر، باید برنامه ریزی کرد تا سایر دستگاه هایی که امکان ارائه خدمت دارند، در کنار دستگاه های خدمات رسان از جمله راهداری، پلیس راه
-، اورژانس و هلال احمر در جاده ها حضور داشته باشند.

شریعتی با تأکید بر حضور ناوگان آتش نشانی در کنار سایر دستگاه های خدمات رسان در جاده ها، گفت: باید در برنامه‌ریزی‌ها تصادفات رخ داده در ۳۰ کیومتری شهرها را نیز مورد توجه قرار داد.

وی افزایش دوربین های ثبت تخلف سرعت در سطح جاده های استان به ۹۳ سامانه تا پایان سال را مورد اشاره قرار داد و افزود: افزایش دوربین های ثبت تخلف سرعت، در کاهش تصادفات موثر است و روند افزایش این دوربین ها باید ادامه داشته باشد.

استاندار خوزستان تأکید کرد: پلیس راه  مثل همیشه با اعمال قانون از تخلفات رانندگان به راحتی عبور نکند.

شریعتی اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی استان اقدامات خوبی را در حوزه راه ها انجام داده اند اما بر ایمن‌تر کردن جاده ها به ویژه برای تعطیلات نوروز تأکید دارم تا شرایط مناسبی برای مسافران نوروزی در خوزستان فراهم شود.

وی با اشاره به پروژه های افتتاح شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، گفت: بهره‌برداری از دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در سطح جاده های استان، روکش و لکه گیری آسفالت جاده ها، نصب روشنایی و ایمن سازی جاده ها از جمله این پروژه ها بودند که باید تلاش شود برای ایجاد شرایط بهتر در جاده ها با کمک معاونت عمرانی و  دفتر فنی استانداری، اجرا و بهره برداری از اینگونه پروژه ها ادامه داشته باشد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه رفع نقاط حادثه خیز در جاده های استان باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: پلیس راه باید نظارت بیشتری بر مسیرهایی که تصادف بیشتری در آنها رخ می دهد، داشته باشد و برای کنترل بهتر و بیشتر برنامه ریزی کنند تا سال آینده شرایط بهتری را نسبت به امسال داشته باشیم.