شناسهٔ خبر: 78768 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر اعلام کرد

ابلاغ الزمات بهداشتی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در ناوگان مسافربری

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پایانه اتوبوسرانی جنوب در آستانه نوروز مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای گفت: برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در ناوگان مسافربری، هماهنگی‌های لازم با تشکل‌های صنفی بخش حمل‌و‌نقل مسافربری و رعايت الزامات بهداشتی در طول سفر انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر این سازمان با بیان این مطلب ، اظهار داشت : تشكل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافر و شرکت‌ها و موسسات مسافربری مکلف به رعایت الزامات مبني بر ضدعفونی کردن سطوح تماس دست مسافران در ناوگان با مواد ضدعفونی کننده استاندارد مورد تایید مراکز بهداشت  و ضدعفونی کردن مکان های مورد لزوم در پایانه های مسافربری از طریق سازمان پایانه های شهرداری می باشند.

 وی به سایر تمهیدات صورت گرفته اشاره کرد و افزود : به شرکت‌های مسافربری تاکید شده است از بطری‌های آب یکبار مصرف به جای لیوان برای مصرف آب شرب به مسافران استفاده کنند و براي مسافران دارای علائم سرماخوردگی ماسک  تهيه و تحويل نمایند .

وی خاطر نشان کرد: به شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافر مبنی بر رعایت کامل مفاد ماده ۱۵ ضوابط حمل‌و‌نقل مسافر در خصوص چگونگی تهیه ، نگهداری و توزیع بهداشتی خوراکی ها در بین مسافران الزام شده است.

باقرجوان افزود: شرکت‌های مسافربری ملزم هستند چنانچه در حین سفرها مسافرانی با علائم سرماخوردگی شدید مشاهده شوند نسبت به توجیه رعایت رفتارهای بهداشتی و ایمنی از جمله استفاده از ماسک و در صورت لزوم  استقرار مسافر در محلی از وسیله نقلیه که کمترین مواجهه با سایر مسافران را داشته باشد، اقدام کنند .

گفتنی است، این اقدامات طي بخشنامه‌ای به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های سراسر کشور براي نظارت کافی و مستمر با همکاری شبکه بهداشت استان در این خصوص ابلاغ شده است.