شناسهٔ خبر: 78785 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد

افزایش ظرفیت بندر خرمشهر در صورت اجرایی شدن خارج سازی مغروقه‌ها و لایروبی اروند

بندر خرمشهر/ عکس: اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: رفع مشکلات در حوزه تجارت و مبادلات اقتصادی بین بنادر ایران و عراق و بهبود حمل و نقل دریایی به منظور افزایش توسعه تجارت بین دوکشور می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نوراله اسعدی در نشست رفع موانع و مشکلات بازرگانی بین ایران و عراق که با حضور رایزن اقتصادی کنسولگری ایران در جنوب عراق برگزار شد، افزود: بندر خرمشهر با توجه به  زیر ساخت های که دارد مناسب ترین گزینه برای صادرات به کشور عراق است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: با توجه به شرایط تحریم در سطح کلان یکسری محدودیت هایی به وجود آمده است که بندر خرمشهر با اعمال کمترین میزان تعرفه نسبت به سایر بنادر کشور می تواند  امتیازی  به وجود آورد که منجر به سود آوری و ترافیک کالا در این بندر شود.

اسعدی افزود: هر شرکت کشتیرانی و صاحبان کالا که کالاهای خود را از بندر خرمشهر عبور دهد، مشمول تخفیف تعرفه ای می شود.

وی اظهار داشت: بندر خرمشهر در آخرین نقطه خلیج فارس قرار دارد و ۶۲ مایل دریایی با دهانه خلیج فارس با وجود مخاطرات زیاد از جمله مغروقه های دوران دفاع مقدس فاصله دارد  و در صورتی که امکان خارج سازی مغروقه ها و لایروبی اروند اجرایی شود ظرفیت بندر خرمشهر از ۱۰ میلیون تن در سال هم بالاتر می رود و کشتی های با آبخور ۹متر هم می تواند به این بندر تردد داشته باشند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از برگزاری نشست دو جانبه بنادر ایران و عراق در آینده نزدیک در کشور عراق خبر داد و گفت:  برگزاری این جلسات و بازدید از بنادر عراق در راستای رفع مشکلات در حوزه تجارت و مبادلات اقتصادی بین بنادر و بهبود حمل و نقل دریایی به منظور افزایش توسعه تجارت بین دوکشور می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.