شناسهٔ خبر: 78803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران

مردم در سفرهای زمستانی باید به چه نکاتی توجه کنند؟

بارش برف معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران نکات لازم برای سفر با خودرو شخصی در فصل زمستان و هنگام بارش‌های شدید برف و باران را تشریح کرد.

عادل مصدقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نکات مهم برای سفر در فصل زمستان اظهار داشت: هموطنان عزیز هنگام سفر در فصل سرما با توجه به بارش های شدید برف و باران باید ابتدا از سلامت فنی خودرو  کیفیت مناسب لاستیک، برف پاکن، سیستم گرمایشی به طور کامل اطمینان داشته باشند.

وی افزود: هموطنان توجه داشته باشند، برای سفر در این فصل سال  باید در هنگام شروع ، باک بنزین پر باشد و علاوه بر دشتن زنجیر چرخ، آذوغه و مواد مورد نیاز نیز همراه داشته باشند.

معاون  اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان تهران گفت: پیش از شروع سفر اطلاعات مربوط به شرایط جوی ترافیکی ار از طریق سامانه جامع ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شامل تلفن گویا، پیامک، سایت و اپ موبایلی کسب کنید  و سپس با اطلاعات کامل سفر خود ار شروع کنید.

مصدقی خاطرنشان کرد: در طول سفر اگر به دلیل شدت بارش‌ها مجبور به توقف در ترافیک به دلیل فعالیت ماشین آلات راهداری شدید،‌ ضمن همکاری لازم با دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند راهداری،‌  اوراژانس و پلیس راه،‌  از سبقت و عبور از لاین مخالف خودداری کنید.

وی در ادامه بر یادگیری مهارت بستن زنجیر چرخ  تاکید کرد و گفت: اگر تمام رانندگان از این مهارت برخوردار باشند، حجم بسیار از مشکلات در زمان تشدید بارش‌‌ها کاهش می‌یابد و سرعت عمل دستگاه‌های خدمترسان مانند راهداری و پلیس راه نیز افزایش می‌یابد.

معاون راهداری ادراه کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران در پایان باز بون محوره‌های هراز و فیروزکوه با همت و تلاش شب گذشته راهداران استان تهران خبر داد و گفت: حتی قابلیت تردد برای وسایل نقلیه از فیروزکوه به سمنان نیز باز است.