شناسهٔ خبر: 78843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد

رشد ۲۲ درصدی جابجایی مسافر در سیستان و بلوچستان

اتوبوس معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از افزایش ۲۲ درصدی جابجایی مسافر توسط وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای این استان در ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان، تیمور باقری بیان کرد: چهار میلیون و ۸۲۵ هزار و ۶۱۲ نفر مسافر با ۵۴۴ هزار و ۶۱۳ سفر در این مدت با وسایل نقلیه حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای استان شامل اتوبوس، مینی‌بوس و خودروهای سواری كرايه برون شهری جابجا شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزايش ۲۸ درصدی در تعداد سفر و ۲۲ درصدی در تعداد مسافر برخوردار بوده است.

وی افزود: شهرستان زاهدان در ۱۱ ماهه سال جاری ۳۲ درصد تعداد کل سفر های انجام شده و ۴۳ درصد تعداد کل مسافران جابجا شده توسط حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای در استان را به خود اختصاص داده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر تعداد ۴ پایانه مسافری فعال، ۵ انجمن صنفی کارفرمایی فعال، ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان، ۳ هزار و ۳۷۶ راننده مسافری فعال، ۸۰۷ دستگاه ناوگان اتوبوسی، هزار و ۶۴ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۸۰۲ دستگاه ناوگان سواری فعال در استان به هموطنان گرامی خدمات ارائه می‌دهند.

 باقری در پایان تصریح کرد: هم اکنون میانگین سن ناوگان اتوبوسی سیستان و بلوچستان حدود ۱۳ سال، ناوگان مینی‌بوس بیش از ۲۷ سال و ناوگان سواری کرایه ۱۱ و نیم سال است.​