شناسهٔ خبر: 7885 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مولاوردی مطرح کرد:

سود توانمندسازی زنان و کودکان عاید تمامی اعضای جامعه می‌شود

امضاء تفاهم نامه همکاری بین وزرات راه وشهرسازی و اموربانوان ریاست جمهوری معاون امور زنان و خانواده رییس‌‌جمهور با بیان این‌که منفعت توانمندسازی زنان و کودکان عاید کل جامعه می‌شود گفت: نتیجه این توانمندسازی، بازآفرینی پایدار شهری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهیندخت مولاوردی در مراسم امضای تفاهمنامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری  که امروز ۱۱ خرداد ماه برگزار شد با بیان این‌‌که امیدواریم با تبادل این تفاهمنامه بتوانیم بخشی از ماموریت‌ها و آرمان‌هایی را که انقلاب اسلامی در حوزه زنان و خانواده بر دوش ما گذاشته شده است محقق کنیم افزود: طبق ماده ۲۳۰ برنامه پنجم توسعه از معاونت امور زنان و خانواده خواسته شد در ۱۴ محور با دستگاه‌های اجرایی اقدامات قانونی را انجام دهد.

وی ادامه داد: انعقاد تفاهمنامه و برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده نیز مبتنی بر این ماده نوشته شده است. ضمن این‌که مباحثی در شورای اجتماعی کشور درباره وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده از سوی وزارت راه و شهرسازی ارائه شد و زیرگروه مربوط به زنان و خانواده این شورا جلساتی را به این موضوع اختصاص داد.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌‌جمهور با بیان این‌که با عملی شدن مفاد این تفاهم‌نامه امکان سیاستگذاری واحد در حوزه توانمندسازی زنان و خانواده در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری فراهم می‌شود افزود: امیدواریم بتوانیم به اهداف جامع توسعه امور زنان و خانواده در کشور دست پیدا کنیم.

وی افزود: امیدواریم این تفاهمنامه و تعهدات و زمینه فعالیت هر دستگاه ما را به هدف توانمندسازی زنان و کودکان برساند زیر سود این توانمندسازی این گروه در نهایت عاید جامعه می شود و نتیجه آن بازآفرینی پایدار شهری خواهد بود.

مولاوردی بر لزوم جلب مشارکت سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: امیدواریم با برنامه جامع راهبردی زنان بتوانیم رویکرد توانمندسازی ساکنان در این مناطق را به پیش ببریم. باید از فعالیت‌های جزیره‌گونه جلوگیری کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌‌جمهور ادامه داد: دکتر آخوندی با نگاهی روشن و پشتیبانی‌های مستمر و با برنامه‌ها و ایده‌های مناسبی که دارند راه را برای اجرای بهتر و مناسب‌تر این تفاهمنامه هموارتر خواهد کرد. /

نظر شما