شناسهٔ خبر: 78900 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با شیوع ویروس کرونا

کاهش ۷۰درصدی پروازهای رشت/ سفرهای نوروزی مازندران تغییر چندانی نخواهد داشت/ توقف پروازهای فرودگاه رامسر

هواپیما هما علیرغم شروع سفرهای نوروزی به دلیل شرایط ایجاد شده بسیاری از شهروندان ترجیح داده اند تا امسال سفر نوروزی خود را لغو کنند و این امر باعث شده تا با کاهش تقاضا از میزان پروازها نیز کاسته شود. مدیرکل فرودگاه رشت از کاهش ۷۰درصدی و مديركل فرودگاه‌هاي استان مازندران از کاهش ۱۵ درصدی سفرهای هوایی این دو استان خبر دادند.

غلامرضا كريم آقايي، مدیرکل فرودگاه رشت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کاهش ۷۰درصدی سفرهای این استان خبر داد و گفت: با شیوع ویروس کرونا تقاضای سفر کاهش یافته است و برخی پروازها باطل شده اند.

آقایی ادامه داد: برخی شرکت های هواپیمایی از جمله ایران ایر و ایران ایرتور تا ۲۵ اسفند پروازهای خود را باطل کرده اند اما شرکت های دیگر از قبیل کاسپین و کیش ایر پروازهای خود را انجام می دهند.

او با تاکید بر این که فرودگاه مشکلی برای پرواز ندارد، تصریح کرد: به لحاظ فرودگاهی مشکلی نداریم و فرودگاه آماده پذیرش پرواز است.

آقایی با اشاره به این که روزانه ۱۰۲ پرواز رفت و برگشت به ۹ مقصد داخلی داریم، تصریح کرد:خوشبختانه تنوع پروازهای داخلی مناسب است و گاه در روزهای تعطیل نیز میزان پروازها افزایش می یابد.

سفرهای نوروزی مازندران تغییر چندانی نخواهد داشت

سعداله وطن خواه، مديركل فرودگاه‌هاي استان مازندران نیز در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی پروازها در فرودگاه‌های استان مازندران گفت: بعضی پروازها مانند پرواز کیش به دلیل کاهش مسافر ابطال شده است، اما پروازهای مشهد، شیراز و تهران علی رغم کاهش تقاضا تقریبا برقرار است.

او در پاسخ به این که میزان سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته تا چه اندازه کاهش داشته است، تصریح کرد: سفر به مازندران در ایام نوروز بیشتر به شکل زمینی انجام می شود. شهروندان شهرهای مختلف ترجیح می دهند با خودروی شخصی و با عبور از شهرهای مختلف به مازندران برسند و کمتر از پرواز استفاده می کنند، بنابراین در سفرهای هوایی نوروزی این استان تغییرات چندانی ایجاد نمی شود.  

توقف پروازهای رامسر

وطن خواه ادامه داد: معمولا در ایام نوروز سفرهای موردی به کشورهای آذربایجان و گرجستان انجام می شد که پیش بینی می کنیم با شرایط به وجود امده امسال پرواز برون مرزی نداشته باشیم.

پروازهای فرودگاه رامسر نیز چند روز است که متوقف شده، اما امیدواریم تا ۱۵ روز آینده دوباره پروازها رونق بگیرد.