شناسهٔ خبر: 78905 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت جوی کشور در گفت و گو با کارشناس هواشناسی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از شنبه/ بارش ها در مناطق شمالی کشور/ بارش های پراکنده در خراسان رضوی و شمالی در روز چهارشنبه/ افزایش ۵درجه ای دمای تهران تا پایان هفته

هوای بارانی کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی شنبه هفته آینده خبر داد.

صادق ضیاییان کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بارش های امروز در مناطقی از کشور گفت: امروز استان های همجوار دریای خزر و نیز استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان و نیز استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی شاهد بارش باران و در ارتفاعات بارش برف بودند.

او ادامه داد: برای فردا هم انتظار می رود بارش ها در محدوده استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و خراسان رضوی ادامه داشته باشد. این سامانه بارشی روز چهارشنبه از کشور خارج می شود و فقط در استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش های خفیفی را شاهد خواهیم بود. همچنین روزهای پنجشنبه و جمعه برای بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان این که سامانه بارشی جدیدی از ابتدای هفته آینده مجددا وارد کشور می شود، تصریح کرد: طی روز گذشته در بین مراکز استان بیشترین بارش ها مربوط به رشت با ۴۱ میلی متر بارندگی و در بین کل شهرهای کشور بیشترین بارش مربوط به شهر فومن با ۴۲ میلی متر بارندگی بوده است.

وی ادامه داد: روز گذشته سردترین مرکز استان، اردبیل با دمای ۶- درجه ثبت شده و بندرعباس نیز با دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین استان کشور بوده است.

او با بیان این که دمای هوای تهران نیز تا پایان هفته روند افزایشی داشته و ۴ تا ۵ درجه گرم تر می شود، تصریح کرد: روز گذشته کمینه هوای تهران ۴ و بیشینه دما ۱۷ بوده است و میزان بارش ها به حدود یک میلی متر می رسد.

ضیاییان افزود: امروز هم آسمان تهران نیمه ابری و گاهی با وزش باد پیش بینی می شود. بیشینه دمای امروز در مهرآباد و شمیرانات به ۱۱ درجه خواهد رسید و کمینه دمای امروز تهران نیز صفر درجه ثبت شده است.