شناسهٔ خبر: 79058 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خبر داد

تخصیص و ابلاغ ۹۵ درصد بودجه سال جاری وزارت راه و شهرسازی/ پرداخت ۹۶۰ میلیارد تومان به وزارتخانه برای تامین قیر پروژه‌های عمرانی/ اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد برای سیل فروردین ۹۸

امیرمحمود غفاری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: درخصوص بودجه ۹۸ مجموعه وزارت راه و شهرسازی در بخش‌های مختلف جاده‌ای، ریلی، هوایی، دریایی و مسكن، ۹۵ درصد آن به صورت اسناد خزانه اسلامی و نقدی تخصیص یافته و ابلاغ شده است .

امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص ارزیابی بودجه ۹۸ این وزارتخانه و این‌که چه میزان اهداف این مجموعه محقق شده است، اظهار داشت: پس از تصویب قانون بودجه سالانه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن به ریاست جمهوری، بودجه سالانه دستگاه اجرایی توسط سازمان برنامه و بودجه كشور ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: بودجه این وزارت و دستگاه‌های تابعه آن در بخش‌های مختلف شامل بخش‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی، دریایی و مسكن در قالب برنامه‌ها و طرح‌های مختلف به دستگاه‌های تابعه این وزارت ابلاغ شد. این اعتبار معادل ۸۰ هزار میلیارد ریال برای وزارت راه و شهرسازی مصوب و معادل ۷۰ هزار میلیارد ریال در بخش‌های مختلف شامل ایجاد زیر ساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، نگهداری و ایمن‌سازی زیر بخش‌های جاده‌ای و ریلی، برنامه ارتقاء شاخص‌های درمانی و... بود. البته با توجه به هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در برنامه‌های بالادستی به ویژه قوانین بودجه برای این وزارتخانه اعتبار مورد نیاز بسیار بیشتر از اعداد اعلام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که از بودجه ابلاغ شده به این وزارتخانه چه میزان تخصیص داده شده و آیا این تخصیص كامل بوده است، تصریح کرد: همان‌طور که در بالا گفته شد اعتباری معادل ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات پیوست شماره یك قانون بودجه به این وزارت و دستگاه‌های تابعه ابلاغ شد كه خوشبختانه معادل ۹۵ درصد آن به صورت اسناد خزانه اسلامی و تخصیص نقدی تخصیص یافته  و ابلاغ شده است .

وی افزود: در قانون بودجه علاوه بر اعتبارات پیوست شماره یك، اعتباراتی در قالب تبصره‌ها و ردیف‌های قانونی دیگر هم وجود دارد كه در طول سال و برحسب موضوعات مختلف به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود. از جمله این اعتبارات، مربوط به تأمین قیر پروژه‌های عمرانی و اعتبارات مربوط به حوادث غیرمترقبه وغیره است.

وی ادامه داد: ‌برای تامین قیر پروژه‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی حسب مصوبه هیأت وزیران معادل ۹۶۰ میلیارد تومان به این وزارت به صورت صددرصد ابلاغ و پرداخت شده است. همچنین برای سیل فرودین ماه معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای این وزارتخانه ابلاغ و صادر شده و ۱۰۰ درصد آن هم پرداخت شده است كه البته ۳۰۰ میلیارد تومان آن برای عقد قرارداد تأمین ماشین آلات راهداری به شركت هپكو تخصیص یافت.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی درخصوص این‌که آیا این اعتبارات براساس اولویت‌بندی‌های وزارتخانه تعلق گرفته و در این زمینه كمترین و بیشترین ابلاغ مربوط به كدام حوزه بوده است، بیان داشت:‌ با عنایت به اینكه هدف این وزارتخانه به سرانجام رساندن طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمامی بوده كه سالیان زیادی در قالب قوانین بودجه سنواتی به این وزارت ابلاغ شده است، خوشبختانه این موضوع در قالب اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌ها بر حسب شاخص‌های تعیین شده بود.

وی بیان داشت: از جمله این شاخص‌ها پیشرفت فیزیکی طرح‌ها، طرح‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری،  مصوبات سفر رییس جمهور و دیگر موارد اولویت‌بندی شده كه تخصیص‌های پرداخت شده تقریبا موارد درخواست شده این وزارتخانه را تامین کرده است.