شناسهٔ خبر: 79060 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران پرند:

تشکیل پرونده ۱۳۰۰ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در پرند پیش از شیوع کرونا/ ۷۹۰۰ واحد سهمیه مرحله دوم در پرند/ مهلت ۱۵ روزه متقاضیان برای واریز ۴۰ میلیون تومان پس از افتتاح حساب

شهر جدید پرند عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند با اشاره به تشکیل پرونده ۱۳۰۰ متقاضی مرحله اول طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در پرند، سهمیه مرحله دوم این شهر جدید از طرح اقدام ملی مسکن را هفت هزار و ۹۰۰ واحد، اعلام کرد.

پدرام صمیمی‌فر، عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشار به معرفی ۹ هزار و ۴۶۰ متقاضی تایید صلاحیت‌شده توسط معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی به این شرکت، گفت: به محض اعلام اسامی این افراد، ما از ۱۶ بهمن‌ماه نسبت‌به افتتاح یک کارگزاری مجزا و مستقل برای متقاضیان این طرح اقدام کردیم و تمام تجهیزات لازم را به این منظور تدارک دیدیم تا بتوانیم بهترین خدمات به متقاضیان این طرح ارائه کنیم.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و صدور دستورالعمل‌های ارائه‌شده توسط وزارتخانه‌های بهداشت و راه و شهرسازی، مجبور شدیم مراکز تجمع از جمله کارگزاری‌ طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را موقتا تعطیل کنیم. اما از ۱۶ بهمن تا پنجم اسفندماه و پیش از تعطیلی کارگزاری، هزار و ۸۰۰ متقاضی به ما مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳۰۰ متقاضی، پرونده خود را تشکیل دادند.

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند، عنوان کرد: به‌محض این‌که مشکلات برطرف شود و سایه این ویروس شوم از کشور کوتاه شود و شرایط به حال عادی بازگردد، سایر اقدامات انجام خواهد شد.

او گفت: در همین فاصله وزارتخانه نسبت‌به ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن اقدام کرده است و در این مرحله سهمیه پرند هفت هزار و ۹۰۰ نفر تعیین شده و پس از انجام ثبت‌نام این افراد و پالایش واجدان صلاحیت، نسبت به تکمیل پرونده این افراد اقدام خواهیم کرد.

صمیمی‌فر، افزود: بر اساس دستورالعملی که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است، متقاضیان تاییدصلاحیت‌شده طرح اقدام ملی باید نسبت‌به افتتاح حساب انسدادی در بانک مسکن به‌عنوان بانک عامل، اقدام شود و متقاضیان از زمان افتتاح حساب ۱۵ روز مهلت دارند تا نسبت‌به واریز مرحله اول وجوه طرح که در حدود ۴۰ میلیون تومان(به جز قیمت زمین) اقدام کنند تا وارد پروسه اجرایی شویم.