شناسهٔ خبر: 79064 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد

اختصاص ۱۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه های عمرانی

دکتر قاری قران در سال ۹۸ مبلغ ۱۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های عمرانی از محل منابع ملی و استانی به این اداره کل اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه وشهرسازی استان با اشاره به اعتبارات  تخصیص یافته به این اداره کل گفت: در سال ۹۸ مبلغ ۱۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های عمرانی از محل منابع ملی و استانی به این اداره کل اختصاص یافته است که در این راستا مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و مابقی از محل منابع استانی بوده است.  

وی افزود: از سر جمع اعتبارات ملی مبلغ ۷۳۱ میلیارد ریال مربوط به پروژه های تفویض شده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور شامل پروژه های باند دوم محورهای بادرود – کاشان، نایین – انارک، تیران- سامان، دامنه – خوانسار، مشهد اردهال – کاشان، کمربندی خمینی شهر، کمربندی آران بیدگل، محور سفید دشت – زرین شهر و محور مبارکه- بروجن است. 

قاری قرآن اظهار داشت: همچنین مبلغ ۱۴۷ میلیارد ریال مربوط به پروژه های راههای کویری شامل بهسازی محور اصفهان– اردستان، پلیس راه – علویجه و احداث راه ندوشن – ورزنه و مبلغ ۱۸۷ میلیارد ریال مربوط به پروژه های رفع نقاط پر حادثه برای تکمیل تقاطع غیر همسطح کلیشاد – آبنیل، احداث زیرگذر ورودی مسکن مهر نائین، باند دوم چادگان به محور اصلی، احداث و تکمیل پل های کمربندی جنوب غرب به اتوبان ذوب آهن بوده است. مضافاً از محل اعتبارات راه روستایی مبلغ ۲۵۵ میلیارد ریال به منظور پرداخت بدهی های سنوات گذشته پروژه تونل خوانسار و تکمیل آن اقدام شده است.  

مدیرکل راه وشهرسازی بیان داشت: از محل اعتبارات استانی و ملی در حوزه شهرسازی مبلغ ۳۴ میلیارد ریال جهت تکمیل طرح های تفصیلی و جامع شهری اختصاص یافته که در این میان طرح های ۳۵ شهر استان در دست اقدام است.

وی با اشاره به اعتبارات هزینه ای این اداره کل اعلام کرد: مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار به بخش پرسنلی و غیر پرسنلی اختصاص داده شده که علی رغم محدودیت های پیش رو، سنوات بازنشستگان تا پیش از سال ۱۳۹۸ پرداخت و برنامه ریزی های لازم جهت افزایش احکام پرسنل مطابق با آیین نامه اخیر به عمل آمده که امید است با اختصاص اعتبارات کافی از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این مهم پیش از اتمام سال جاری و سال آتی تحقق یابد.