شناسهٔ خبر: 79103 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد

سامانه ۱۶۵۶ بازوی پرتوان دولت در مبارزه با زمین خواری/ در ایام نوروز دست درازی به اراضی ملی را شاهد نخواهیم بود

رضا نگهبان مدیرکل را ه و شهرسازی استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه ۱۶۵۶ یک بازوی پرتوان مردمی را برای مبارزه با زمین خواری و تصرف اراضی دولتی خواهیم داشت.

رضا نگهبان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص راه اندازی سامانه ارتباط مردمی با یگان حفاظت از اراضی با ابراز خشنودی از این اتفاق اظهار داشت: راه اندازی سامانه ۱۶۵۶ یک اتفاق بسیار خوب بود که می تواند بازوی پرتوان مردمی برای کمک به دولت در جلوگیری از هرگونه مورد زمین خواری باشد.

وی ادامه داد: اراضی ملی دولتی استان تهران سرمایه نسل های آینده این سرزمین هستند و باید به دقت حفاظت شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه تصریح کرد: به این ترتیب همشهریان عزیزمان درصورت مواجهه با موارد مشکوک تعرض و تصرف می توانند با تماس با سامانه ۱۶۵۶ این موارد را گزارش داده و همیار اداره کل و دولت در مبارزه با زمین خواری باشند و به آن سرعت بدهند.

وی افزود: یکی از موارد بسیار خوب این سامانه که می تواند خودش را در ایام نوروز به خوبی نشان دهد، این است که دیگر زمین خواران اجازه تعرض و تصرف را به اراضی ملی نخواهند داشت و دیگر نمی توانند به آن دست درازی کنند.  

نگهبان از تجهیز یگان حفاظت از اراضی اداره کل به ۴۰ دستگاه تبلت و آموزش مجموعه نیروهای یگان حفاظت از اراضی و شیفت بندی ۲۴ ساعته زمان های حضور برای مراقبت و حفاظت خبر داد و تصریح کرد: این مسأله خط قرمز اداره کل راه و شهرسازی استان تهران است و علاوه بر فرماندهان یگان، رؤسای مناطق ۶ گانه ما نیز باید هوشیار و در آماده باش باشند.