شناسهٔ خبر: 79145 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه ريزي، نظارت و امور اقتصادي شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران خبر داد

اعزام و پذيرش مسافر بيش از ۳.۵ ميليون مسافر در فرودگاه‌ها در بهمن/ انجام ۸۰درصد پروازهای بین المللی در سه فرودگاه/ بیشترین جا به جایی بار در فرودگاه مهرآباد

هواپيما فرودگاه ایران ایر معاون برنامه ريزي، نظارت و امور اقتصادي شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران از جابه جايي بيش از ۳ ميليون و ۵۰۰ هزار مسافر در فرودگاه‎هاي تحت مالکيت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران در بهمن ماه ۹۸ خبر داد.

حمیدرضا سیدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام این خبر عنوان کرد: فرودگاههای تحت مالکیت این شرکت در بهمن ۹۸، با انجام ۲۹ هزار و ۴۲۹ فروند نشست و برخاست توانسته است بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را به همراه بیش از ۳۱ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه جا کند.

وی افزود: در بهمن ۹۸، فرودگاه مهرآباد با ۱۰ هزار و ۳۹۲ فروند بيشترين نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابهجايی حدود یک میلیون و ۲۵۸ هزار مسافر پرترافيكترين فرودگاه بوده است. فرودگاه مشهد با  ۴۰۷۱ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذيرش بیش از ۵۶۹هزار مسافر، دومين فرودگاه پرترافيك كشور بوده است. همچنین فرودگاه امام خمینی (ره) با ۲۸۱۱ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذيرش بیش از ۴۰۹ هزار مسافر در جايگاه سومين فرودگاه كشور قرار دارد.

بیشترین جا به جایی بار در مهرآباد

سیدی گفت: در این بین فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذيرش حدود ۹ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش بیش از ۶ میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از پنج میلیون کیلوگرم بار در رتبههای بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه سهم پروازهای داخلی از كل پروازهای بهمن ۹۸، نشست و برخاست ۲۵ هزار و ۳۸۷ فروند هواپیماست كه طی آن ۳ میلیون مسافر و ۲۲ میلیون كيلوگرم بار منتقل شدهاست، افزود: با توجه به اين كه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در اين بخش اين فرودگاه، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۳۵۱۴ فروند نشست و برخاست حدود ۴۹۶ هزار نفر اعزام و پذيرش مسافر و ارسال و پذيرش حدود ۴ میلیون كيلوگرم بار در جايگاه دوم و فرودگاه شيراز با ۱۹۴۶ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذيرش حدود ۲۰۴ هزار مسافر و ارسال و پذيرش حدود ۱.۵ نیم میلیون  كيلوگرم بار در جايگاه سوم قرار دارد.

بیشترین سهم پروازهای خارجی متعلق به فرودگاه امام خمینی (ره)

وی گفت: همچنین سهم پروازهای خارجی بهمن ۹۸، در فرودگاههاي بينالمللي تحت مالكيت شركت فرودگاهها نيز، نشست و برخاست  ۴۰۴۲ فروند نشست و برخاست است كه طي آن حدود ۵۵۴ هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از ۹ میلیون كيلوگرم بار ارسال و پذیرش شدهاست.

به گفته سیدی، در اين بخش فرودگاه امام خمینی (ره) با نشست و برخاست ۲۷۲۵ فروند هواپيما، اعزام و پذيرش بیش از ۴۰۷ هزار مسافر و ارسال و پذيرش بیش از ۶ میلیون كيلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با ميزباني ۵۵۷ فروند هواپيما، اعزام و پذيرش حدود ۷۳ هزار و ۵۰۰ مسافر و ارسال و پذيرش حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار كيلوگرم بار و فرودگاه شیراز با نشست و برخاست ۳۳۵ فروند هواپيما، اعزام و پذيرش حدود ۳۵ هزار و ۵۰۰ هزار  مسافر و ارسال و پذيرش حدود ۷۵۵ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بار در رتبههاي دوم و سوم قرار گرفتهاند.

۸۰درصد پروازهای بین المللی در سه فرودگاه 

وی افزود: بهمن ۹۸ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، امام خمینی (ره)، کیش، شیراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس و تبریز انجام شده است. همچنین حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز و یزد انجام شده و حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای بین المللی به ترتیب در سه فرودگاه امام خمینی (ره)، مشهد و شیراز انجام شده است.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد: پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در بهمن ۹۸ نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست بدون تغییر بوده و در اعزام و پذیرش مسافر یک درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست سه درصد افزایش داشته است.

به گفته سیدی، نحوه توزیع پروازها در ساعات شبانه روز و روزهای هفته نشان می دهد که در ۲۴ ساعت شبانه روز، اوج پروازها ساعت ۱۲ و در روزهای هفته، اوج پروازها در روز شنبه بوده است.