شناسهٔ خبر: 79168 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان:

توجه به چرخه اقتصاد ، حمل ونقل و مسکن استان در شرایط اپیدمی بیماری کرونا بسیار ضروری است

شورای هماهنگی اصفهان رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در جمع اعضای این شورا گفت: در ایام نوروز ضمن رعایت کلیه موازین بهداشتی در حوزه های حمل و نقل بار و مسافر لازم است تمهیداتی در نظر گرفته شود تا پروژه های حیاتی و احداث باند دوم محورهای شریانی تعطیل نشود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان به ریاست علیرضا قاری قرآن مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان و با حضور مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، فرودگاه، راه آهن، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک،  شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هواشناسی و فرماندهی پلیس راه و مدیران عامل شهرهای بهارستان،  فولاد شهر و مجلسی در محل راه و شهرسازی استان برگزار شد. 

با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری جلسه مدیریت بحران برگزار و مدیران عضو شورای هماهنگی مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان، نظرات و اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از شیوع این بیماری را ارائه کردند.  

 قاری قرآن مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه وشهرسازی استان در ادامه با توجه به گزارشات ارائه شده بیان داشت:  با توجه به هشدارهای داده شده به مردم مبنی بر خودداری از انجام سفرهای غیر ضرور و رعایت مردم در این زمان، قطعا بار ترافیک در ایام نوروز به صورت خوشبینانه کاهش خواهد یافت و لازم است راهکارهایی ارائه شود تا ضمن رعایت موازین بهداشتی جهت کاهش این اپیدمی، در حوزه مهم اقتصاد نیز در استان دچار مشکل نشویم. 

وی با توجه به توقف احداث  پروژه های عمرانی از ۱۵ اسفند ماه لغایت 17 فروردین ماه سال 99 اظهار داشت: معمولا پروژه هایی متوقف می شود که باعث انسداد مسیر می شود و تکمیل پروژه های احداث باند دوم و پروژه های مهم استان با هماهنگی پلیس راه نباید از چرخه احداث خارج شود. 

وی تعطیلی چرخ اقتصاد را در شرایط کنونی بسیار حساس دانست و گفت: ضمن رعایت کلیه موازین بهداشتی در حوزه های حمل و نقل بار و مسافر لازم است تمهیداتی در نظر گرفته شود تا پروژه های حیاتی مانند کنارگذر شرق و احداث باند دوم محورهای شریانی تعطیل نشود و حمل بار نیز با رعایت موازین بهداشتی از سوی راننده انجام شود. 

قاری قرآن در ادامه سال 98 را با همه خطرات و اتفاقات پیش آمده در آن گذرا دانست و با تبریک فرا رسیدن سال 99 ابراز امیدواری کرد تا سال جدید تحولات ویژه و میمونی برای همه در پیش داشته باشد و دیگر شاهد اینگونه اتفاقات تلخ در آن نباشیم. 

وی خطاب به اعضای این شورا اظهار داشت: ایجاد امید و نشاط و انگیزه در حوزه های کاری خود و کنترل فضا و مراقبت های لازم در تمامی زمینه ها بسیار حائز اهمیت است چرا که همه بر یک سفینه سوار هستیم و لازم است ساختار به سمت و سویی حرکت کند تا بحران کنترل و حرکتی روبه جلو و با توجه به توسعه انجام شود. 

 در ادامه این نشست، بحث سند چشم انداز توسعه استان در حوزه حمل ونقل و مسکن و به عنوان پایلوت در کشور و بر اساس جداول راهبردی مورد بررسی قرار گرفت  که مقرر شد تا پایان سال به وزارت متبوع گزارش شود.