شناسهٔ خبر: 7917 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سفر استانی به خراسان شمالی - ۱

افتتاح بیش از چهار هزار واحد مسکن مهر خراسان شمالی در سفر استانی هیئت دولت/ آغاز عملیات ساخت راه‌آهن اسفراین - بجنورد

عباس آخوندی در حال پیاده شدن از هواپیما مدیر کل اداره راه و شهرسازی خراسان شمالی از آغاز عملیات ساخت خط راه آهن اسفراین - بجنورد با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

علی اصغر بدیعی مقدم در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره جزئیات سفر هیئت دولت در نوزدهمین سفر استانی به خراسان شمالی گفت: خط راه آهن جوین - اسفراین - بجنورد - شیروان با طول ۲۱۰ کیلومتر دارای سه بخش است که قطعه‌ اسفراین - جوین با پیشرفت ۴۰ درصدی همچنان در حال انجام است. بخشی از این قطعه از جوین تا قاسم خان به طول ۳۳ کیلومتر آماده واگذاری به پیمانکار است. قطعه دیگر آن از اسفراین تا بجنورد قرار است فردا همزمان با سفر ریاست جمهوری و هیأت دولت به استان کلنگ زنی شود. ۱۵ کیلومتر ابتدایی این پروژه از سوی شرکت تیراژ احداث خواهد شد.

وی افزود: با سفر هیات دولت به خراسان شمالی قطعه دیگر این خط آهن از بجنورد تا شیروان نیز با اعتباری ۱۲۰ میلیارد تومانی آغاز می‌شود که ۲۰ کیلومتر ابتدایی آن به وسیله جهاد نصر اصفهان و ۳۰  کیلومتر بعدی آن از سوی جهاد نصر کردستان احداث می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه همچنین قرار است در این سفر از راه‌های روستایی شهرستان راز و جرگلان نیز بازدید به عمل آید درباره آخرین وضعیت مسکن مهر استان گفت: در این سفر چهار هزار و ۸۹۰ واحد مسکن مهر استان نیز افتتاح خواهد شد.

براساس  این گزارش  این واحدها از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین ساخته شده است. در این سفر احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر حضور خواهد داشت.

علی رضا هنرور نماینده شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور در خراسان شمالی نیز در تشریح جزئیات این پروژه به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طول کل مسیر خط آهن جوین - اسفراین ۵۸ کیلومتر اعلام شده که فرآیند مناقصه ساخت قطعه دوم آن انجام شده و آماده واگذاری به پیمانکار است.

هنرور اضافه کرد: در سفر هیئت دولت به خراسان شمالی از عملیات ساخت پروژه محور دوم مسیر بجنورد - جنگل گلستان نیز بازدید می شود. پیشرفت فیزیکی این عملیات در حال حاضر ۴۳ درصد اعلام شده است./

نظر شما