شناسهٔ خبر: 79248 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد

بارش شدید باران در نیمه غربی کشور از روز چهارشنبه/بارش های پراکنده در استان‌های خوزستان، فارس، همدان، لرستان و کرمانشاه در پایان هفته/ آسمان آفتابی در اکثر نقاط کشور در اولین روز سال ۹۹

هواشناسی مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از آغاز بارش ها در استان های غربی کشور خبر داد.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت جوی کشور پرداخت و گفت: امروز شاهد بارش باران عمدتا در مناطق شمال شرقی کشور هستیم که بیشتر استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی را شامل می شود.

ضیائیان با بیان این که امروز بارش‌های خفیفی را در سواحل شمالی به شکل پراکنده و در استان گلستان خواهیم داشت، اظهار کرد: فردا نیز بارش‌های پراکنده ای در نوار شمالی کشور مشاهده می شود.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: اولین بارش‌های جدی از روز چهارشنبه شروع می شود و نیمه غربی کشور بارش‌های خوبی را دریافت خواهند کرد. در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، کهکیلویه و بویر احمر میزان بارش‌ها شدید خواهد بود و نیاز است تا تمهیدات ویژه ای برای این استان ها اتخاذ شود.

وی با با اشاره به دمای کشور در روزهای پایانی هفته گفت: برای روز پنجشنبه جوی پایدار برای اکثر نقاط کشور پیش بینی می شود و فقط استان‌های شمال شرق کشور بارش خواهند داشت.

او افزود: روز اول فرورین نیز آسمان اکثر نقاط کشور آفتابی پیش بینی می شود و فقط استان‌های خوزستان، فارس، همدان، لرستان و کرمانشاه بارش‌های پراکنده و خفیفی خواهند داشت.

ضیائیان درباره دمای هوای تهران نیز توضیح داد: بیشینه دمای هوای تهران روز گذشته ۲۰ درجه و کمینه دمای هوا صبح امروز ۱۱ درجه بالای صفر بوده است .وزش باد در تهران در حد معقول است و وزش باد شدید برای این شهر پیش بینی نمی شود، فردا نیز دمای هوای تهران تغییر زیادی نخواهد کرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گرمترین و سردترین مراکز استان ها را این گونه برشمرد و گفت: شهرکرد با یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بوشهر با دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان طی ۲۴  ساعت گذشته بوده‌اند.