شناسهٔ خبر: 79267 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت ساخت ۲۵ کیلومتر دیوار حائل در محور پلدختر

IMG-20200226-WA0383.jpg ایمن سازی محور خرم آباد - پلدختر نیازمند احداث ۲۵ کیلومتر دیوار حائل در جوار رودخانه کشکان است که ساخت ۸ کیلومتر آن باید به قید فوریت تامین اعتبار و در دستور کار قرار گیرد.

عارف امرایی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: در سیل هفتم اسفند ماه سال جاری، خسارات زیادی به زیرساخت های راه در لرستان وارد شد به طوری که ۴۷۳ کیلومتر راه، ۲۱۳ دستگاه پل و ۶۸ دستگاه ماشین آلات راهداری به طور جدی خسارت دید.

امرایی گفت: ایجاد یک مسیر ایمن و مطمئن در محور خرم آباد – پلدختر نیاز به احداث ۲۵ کیلومتر دیوار حائل در جوار رودخانه کشکان است که احداث ۸ کیلومتر از این دیوار حائل باتوجه به ضرورت باید به قید فوریت تامین اعتبار و در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به خسارات ریالی سیل اسفند در استان گفت: در این سیل بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه های مواصلاتی استان از جمله راه های اصلی، فرعی و روستایی وارد شد و درمجموع خسارات سیل ۱۲ فروردین و ۷ اسفند، درصورت تخصیص اعتبار به صورت نقدی بیش از دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان افزود: در این سیل راه ارتباطی ۳۷۵ روستا مسدود شد که علیرغم شیوع ویروس کرونا و با جهاد و ایثار شبانه روزی راهداران بی ادعا و با کمترین کمک از استان های معین در یک هفته بازگشایی گردید اگرچه در تعداد اندکی از راه های روستایی بدلیل تخریب پل ناگزیر به جایگزین کردن راه ارتباطی جدید تا احداث پل شدیم.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارات سیل اخیر به شهرستان های پلدختر، چگنی، دلفان، خرم آباد، کوهدشت و سلسله وارد شده است، خاطرنشان کرد: چنانچه تخصیص اعتبارات به صورت اسناد اوراق صورت پذیرد باید ۴۰ درصد به مبلغ خسارات اضافه کرد.

امرایی گفت: تلاش می کنیم پس از فروکش کردن تب ویروس کرونا و فعال کردن همه اکیپ های راهداری و پیمانکاران بخش خصوصی در فروردین ماه سال جدید، بازسازی راه های آسیب دیده ناشی از سیل در حد اعتبارات ابلاغی با جدیت پیگیری شود.