شناسهٔ خبر: 79324 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد

رشد ۸ درصدی ترانشیپ در پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران / افزایش ۴ درصدی جا به جایی کالاهای صادراتی

بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: در آخرین آمار اعلامی عملیات کانتینری در ۱۱ ماه سال ۹۸ نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار TEU کانتینر در بزرگترین بندر کانتینری ایران تخلیه و بارگیری شد.

اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین آمار و ارقام استخراج شده در خصوص کارنامه عملیات کانتینری بندر شهید رجایی طی ۱۱ ماه سال ۹۸، اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۹۶ TEU کانتینر (هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور اضافه کرد: از مجموع یک میلیون و ۲۳۴هزار و ۸۴۰ هزار TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، ۱۶۲ هزار و ۹۷۰ TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: حجمی بالغ بر ۲۷۴ هزار و۶۳۶ TEU کانتینر با رشد ۸.۱ درصدی طی يازده ماهه سال جاری از طریق اصلی ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

وی در پایان از جابجایی ۳۴۵ هزار و۲۶۵ TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی با افزایش ۴ درصدی و ۴۵۱ هزار و ۹۶۹ TEU کانتینر وارداتی طی يازده ماه گذشته، خبر داد.