شناسهٔ خبر: 7934 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

گزارش خبری پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛

نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور با حضور آخوندی برگزار شد ؛ جزئیات عملکرد ترانزیت در سال ۹۳

نشست شورای عالی ترابری کشور نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و چهارتن از معاونان وی و نمایندگان از دولت و سایر وزارتخانه‌ها در محل وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ پیش از ظهر سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در محل این وزارتخانه برگزار شد. 

در این جلسه  داوود کشاورزیان٬ محسن پورسید آقایی٬ امیر امینی٬ علیرضا جهانگیریان معاونان وزیر راه و شهرسازی و نمایندگانی از دولت و سایر وزارتخانه‌ها حضور داشتند که هریک از مسئولان گزارش‌هایی در خصوص مسائل حوزه کاری خود مطرح کردند و بحث‌ها و بررسی‌هایی پیرامون موضوعات مطروحه مطرح شد.

در این جلسه عنوان شد که در سال ۹۳ مجموع ۱۳/۰۷ تن كالا (نفتي ۵/۶۶ و غيرنفتي ۷/۴۱) ترانزيت شده كه نسبت به سال گذشته  ۸ درصد رشد (نفتي ۷ درصد و غيرنفتي ۹ درصد) و ۹۵ درصد از هدف برنامه (۱۳/۸ ميليون تن) تحقق يافته است .

همچنین ترانزيت جاده‌اي، ۱۲/۳۴ ميليون تن با سهم از كل ۹۴/۴ درصد بوده (هدف برنامه جاده‌اي ۱۱/۷ ميليون تن) كه نسبت به سال گذشته ۶/۵ درصد رشد داشته است. اين ميزان رشد در دوره ياد شده به تفكيك ۸ درصد براي مواد نفتي و ۰/۰۵ درصد براي كالاهاي غيرنفتي بوده كه قابل تأمل است.

در بخش دیگری از این نشست که به بخش حمل و نقلی اختصاص داشت عنوان شد که سهم راه‌آهن ۵/۶ درصد معادل ۷۲۹ هزارتن بوده كه نسبت به سال پيش ۵۵ درصد افزايش و از هدف برنامه نيز ۳۶ درصد محقق شده است.

همچنین در بخش ترانزيت بنادر طي سال ۹۳، معادل ۱۰/۷۷ م.تن كالا (۴/۹۴ نفتي و ۵/۸۳ غيرنفتي) نسبت به سال گذشته با رشد ۳۸ درصد همراه بوده  است.

یکی دیگر از دستور کارهای نشست امروز شورای عالی هماهنگی ترابری کشور بررسی طرح تحويل سوخت به ناوگان ديزلی بر پايه پيمايش بود که داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و شهرام آدم‌نژاد سخنگوی کارگروه طرح تحويل سوخت به ناوگان ديزلی بر پايه پيمايش در این باره توضیحاتی ارائه دادند./

نظر شما