شناسهٔ خبر: 79351 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در پیام نوروزی به مردم ایران:

بالاترین راندمان را در توسعه زیربناهای کشور داشتیم/ سیستم مدیریت حمل و نقل توقف نداشته و نخواهد داشت/ باید همه دست به دست هم دهیم تا بر کرونا غلبه کنیم/ وزارت راه و شهرسازی در خط مقدم خدمت رسانی به مردم قرار دارد

پیام تبریک مهندس اسلامی به ملت ایران وزیر راه و شهرسازی در پیامی ضمن تبریک عید نوروز به هموطنان، گفت: امیدوارم سال ۱۳۹۹ پر از خیر و برکت برای کشور ایران باشد و در جهت پیشرفت کشور و کیفیت بخشی به زندگی مردم دستاوردهای بیشتری تحصیل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی  در پیامی سال جدید را به هموطنان تبریک گفت و با بیان این که امیدوارم سال ۱۳۹۹، سالی پر از خیر و برکت برای مردم ایران باشد، تصریح کرد: سال ۹۸ سال سختی بود، فراز و نشیب و تلخی و شیرینی بسیار داشت، بلایای طبیعی فراوانی داشتیم و این اواخر نیز شیوع ویروس کرونا کاممان را تلخ کرد و علاوه بر این شاهد وضع شدیدترین تحریم‌ها علیه کشور بودیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با لطف خدای متعال دشمنان مایوس شدند و نتیجه ای که به دست آمد، این بود که توانستیم در این سال بحرانی، بالاترین راندمان را در توسعه زیربناهای  کشور داشته باشیم. طی سال های اخیر موفق شدیم آزادراه‌ها، خطوط ریلی، فرودگاه‌ها، بنادر و زیرساخت‌های دیگری که در فرایند اجرای بعضی از آنها سال‌های طولانی زمان صرف شده بود را در راستای تدابیر دولت تدبیر و امید به منصه ظهور برسانیم.

او با اشاره به این که نهضتی در بخش ساخت و ساز مسکن ایجاد کردیم، ادامه داد: تعداد زیادی از شهروندان امسال صاحبخانه شدند و انشاءالله در سال آینده و تا سال ۱۴۰۰ کسانی که ثبت نام کرده‌اند، صاحبخانه شوند و ما نیز در نهضت خانه‌سازی رکورد ثبت کنیم.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در راستای باورهای اعتقادی و تعهدات اجتماعی خود در تمام مشکلات و گرفتاری ها در خط مقدم خدمت رسانی به مردم قرار دارد. از زمانی که بحث کرونا مطرح شد و وزارت بهداشت اطلاعیه‌های اولیه را به منظور پیشگیری از شیوع آن ارایه کرد ما در رکاب وزارت بهداشت قرار گرفتیم و کنترل مبادی ورودی کشور و فرودگاه‌ها را در دستور کار قرار دادیم و غربالگری با حضور متخصصان وزارت بهداشت انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهارکرد: به عنوان عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا و رییس کمیته حمل و نقل ستاد ملی مبارزه با کرونا تمام پروتکل ها را در ترمینال‌ها، پایانه‌های مرزی، ایستگاه‌های راه آهن و همچنین در سامانه اتوبوس‌ها، فرودگاه‌ها و قطارها برای حفظ سلامت مردم اجرایی کردیم.

وی اضافه کرد: برای ما بسیار حایز اهمیت است که زندگی مردم آسیب نبیند، باز نگه داشتن راه‌ها و پایدار نگه داشتن سیستم حمل و نقل عمومی در جهت این که مایحتاج مردم به دستشان برسد، یک اصل مسلم برای ماست. به مردم این اطمینان را می دهیم که حتی برای یک لحظه هم سیستم مدیریت حمل و نقل توقف نداشته و نخواهد داشت.

اسلامی با بیان اینکه ما همواره در کنار مردم بوده و خواهیم بود، اظهار کرد: هدف ما ایمن سازی مسیرها، کنترل ورودی ها و خروجی ها، برقراری خط تدارکات و پشتیبانی نیازمندی‌ها و مایحتاج است و در این راه لحظه ای درنگ نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: باید همه دست به دست هم دهیم تا بر ویروس کرونا غلبه کنیم و در این مسیر باید از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده، ماندن در خانه را جدی بگیریم واز خداوند متعال بخواهیم بلاها را از این کشور دور کند.

وی افزود: امیدوارم امسال پر از خیر و برکت برای کشور ایران باشد و در جهت پیشرفت کشور و کیفیت بخشی به زندگی مردم دستاوردهای بیشتری تحصیل کنیم.