شناسهٔ خبر: 79358 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد

یکشنبه ایران بارانی است/ ادامه بارش‌ها در استان گلستان و خراسان رضوی/ بارش برف در مناطق غربی کشور/ پیش بینی بارش‌های بالای ۴۰ میلی متر در برخی استان‌ها/ بارش باران‎‌های حجیم در استان‌های شرقی از روز دوشنبه

هواشناسی به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از فردا سامانه بارشی جدیدی در سراسر کشور فعال می شود و طی ۲ روز آینده میزان بارش‌ها در برخی مناطق غربی و مرکزی به بیش از ۴۰ میلی متر خواهد. رسید.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت جوی کشور پرداخت و گفت: امروز در استان گلستان و همچنین در استان خراسان رضوی شاهد بارندگی هستیم، پیش بینی ما بر این است که امروز خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و نیز بخش‌هایی از خراسان شمالی شاهد بارندگی باشند.  همچنین بارش‌های پراکنده‌ای نیز در بخش‌های جنوبی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان شاهد خواهیم بود.

ضیائیان با اشاره به این که سامانه بارشی فعال از فردا آغاز می شود، ادامه داد: فردا استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی،آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، مرکزی، همدان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، کهکیلویه و بویراحمر، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش خواهند داشت. علاوه بر این بارش‌های پراکنده‌ای نیز در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی شاهد خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با تاکید بر این که مناطق وسیعی از کشور فردا بارانی خواهند بود، تصریح کرد: شدت بارش‌ها در غرب استان زنجان، جنوب استان فارس، جنوب استان بوشهر و شرق استان هرمزگان است که بارش‌های بیش از ۲۰ میلی متر خواهند داشت.

وی افزود: در اواخر روز شنبه انتظار داریم بارش‌ برف را در استان زنجان و بخش‌هایی از استان کردستان شاهد باشیم.

او با بیان این که روز یکشنبه تمام استان‌های کشور شاهد بارش باران خواهند بود و بارندگی گسترده‌ای را در کشور داریم، عنوان کرد: مناطقی که روز یکشنبه از بارش قابل توجهی برخوردارند عبارتند از کهکیلویه و بویراحمر، هرمزگان،جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان. همچنین در غرب استان سمنان، قم، شمال اصفهان، شرق لرستان و استان مرکزی بارش‌های حجیمی را شاهد خواهیم بود که در برخی از نقاط این استان‌ها میزان بارش‌ به بیش از ۴۰ میلی متر می رسد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه دربرخی نقاط خراسان رضوی نیز بارش‌های بالای ۳۰ میلی متر را تجربه خواهیم کرد.

ضیائیان با اشاره به این که روز یکشنبه بارش‌ها در برخی مناطق به شکل بارش برف خواهد بود، اظهار کرد: در غرب استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری، برخی نقاط کهکیلویه و بویراحمر و شرق استان لرستان به ویژه در ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف خواهدبود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه استان‌های شرقی کشور بارش‌های خوبی خواهند داشت و در استان‌های خراسان رضوی، شرق سمنان، مازندران، گلستان و جنوب استان سیستان و بلوچستان بارش‌ها حجیم خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گرمترین و سردترین مراکز استان‌ها را این گونه برشمرد و گفت: شهرکرد با دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان طی ۲۴  ساعت گذشته بوده‌اند. دمای هوای تهران نیز حداقل ۱۰ درجه و حداکثر ۱۹ درجه بالای صفر بوده است.