شناسهٔ خبر: 79378 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نخستین جلسه قرارگاه مرکزی مدیریت بحران تصریح کرد

بسیج حمل و نقل در بنادر کشور برای تخلیه هرچه سریع‌تر بار و کالاهای اساسی / کاهش ۴۰هزار بارنامه در اسفندماه برای حمل شن و ماسه

حضور وزیر راه و شهرسازی در نخستین جلسه قرارگاه مرکزی مدیریت بحران در سال نودونه معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال جدید با توجه به شرایط موجود در کشور برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه حمل و نقل انجام گرفت که از جمله آن بسیج در تخلیه هرچه سریع‌تر بار و کالاهای اساسی از بنادر کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نخستین جلسه قرارگاه مرکزی مدیریت بحران در این سازمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در سال ۹۹ با تبریک سال جدید اظهار داشت: در سال جدید با توجه به شرایط موجود در کشور چندین برنامه در اهم برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت.

وی افزود: یکی از این موارد بحث نظارت بر ناوگان ماشین‌های خارجی است که به عنوان ترانزیت رفت و آمد دارند تا با رصد کامل مشکلی نداشته باشند. همچنین یکی دیگر از مباحث مهم بحث حمل و نقل در کشور است که با بسیج انجام شده بار از بنادر هرچه سریع‌تر تخلیه شده و دموراژ شامل حال کشتی‌ها نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی دیگر از موارد مهم دیگر که در دستور کار سازمان قرار دارد به نگهداری راه‌ها بر می‌گردد تا در این ایام برای امدادرسانی مشکلی به وجود نیاید. به همین خاطر قرارگاه مدیریت بحران صبح و بعدازظهر هر روز تشکیل جلسه داده تا با اعلام موارد مهم بتوانیم به امید خدا از این مقطع و ویروس کرونا عبور کنیم.

 وی ادامه داد: به طور کلی خوشبختانه مردم به دستورالعمل‌های ستاد بحران عمل کرده‌اند و امیدواریم مابقی هموطنان عزیزمان نیز با رعایت این موارد کمک کنند تا کمترین تردد را در راه‌های کشور داشته باشیم.

حسن‌نیا تصریح کرد: در همین چارچوب در اسفندماه حدود ۴۰ هزار بارنامه را درخصوص حمل و نقل شن نسبت به سال گذشته کمتر کردیم و سعی شد تردد در مسیرهایی که ضرورت ندارد،‌ انجام نشده و ایمنی بیشتری را شاهد باشیم.