شناسهٔ خبر: 79380 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد

ادامه بارش‌ها در نیمه غربی و جنوبی کشور/ فردا حجم بارش‌ در برخی استان‌ها به ۳۰ میلی متر می رسد/ بارش برف در ارتفاعات مناطق غربی کشور/خروج سامانه بارشی از کشور، روز سه شنبه

صادق ضیاییان به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی امروز بارش‌ها در نیمه غربی و جنوب کشور ادامه دارد و برای فردا در برخی استان‌ها، بارش‌های حجیم بالای ۳۰ میلی متر پیش بینی می شود.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت جوی کشور پرداخت و با بیان این که امروز تمام شهرهای نیمه غربی و جنوبی کشور بارش باران دارند، تصریح کرد: امروز استان‌های هرمزگان، جنوب فارس، جنوب کرمان، لرستان، شمال خوزستان و غرب چهارمحال و بختیاری بارش‌های حجیمی را تجربه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: استان‌های کرمانشاه، کردستان، شمال ایلام و زنجان هم امروز بارش باران با شدت کمتر را شاهد هستند.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی امروز ارتفاعات استان آذربایجان شرقی، غرب آذربایجان غربی، بخش‌هایی از استان‌های اردبیل، زنجان، کردستان و ارتفاعات لرستان بارش برف خواهند داشت.

او با اشاره به این که فردا شدت بارندگی‌ها افزایش پیدا می کند، ادامه داد: برای فردا انتظار داریم بارش‌های حجیم بالای ۳۰ میلی متر  را در استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، نیمه غربی و جنوب فارس، شرق لرستان، بوشهر، همدان، شمال و شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال ایلام، شمال و غرب استان اصفهان، قم، تهران و سمنان داشته باشیم.

وی افزود: همچنین پیش بینی می شود فردا بارش برف در شرق لرستان چهار محال و بختیاری، شمال کهیگلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و همچنین ارتفاعات استان البرز در استان‌های تهران، البرز، سمنان، قزوین و مازندران داشته باشیم. علاوه بر این در ارتفاعات آذربایجان غربی، شرق اردبیل، زنجان کردستان وشمال استان فارس شاهد بارش برف خواهیم بود.

ضیائیان با اشاره به شرایط آب و هوایی روز دوشنبه گفت: روز دوشنبه بارش باران‌های حجیم را در شرق استان سمنان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال خراسان جنوبی خواهیم داشت.

او اضافه کرد: روز دوشنبه انتظار می رود بارش برف را در ارتفاعات استان سمنان، مازندران و گلستان داشته باشیم. همچنین در شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به ویژه در ارتفاعات بارش برف را شاهد خواهیم بود.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود این سامانه روز سه شنبه از کشور خارج شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گرمترین و سردترین مراکز استان‌ها را این گونه برشمرد و گفت: شهرکرد با دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. کمینه هوای تهران امروز ۱۱ و بیشینه دما ۱۹ درجه بوده است.